Takamoto Katsuta ja Aaron Johnston said FIA-lt noomituse, sest nad peatusid Mehhiko ralli eelviimase katse lõpus lendfiniši ja stoppjoone vahel.
Katsuta jaoks polnud see edukas ralli, sest jaapanlane sõitis ralli viiendal katsel teelt välja. Ta küll naases võistlusele järgmisel päeval, kuid saavutas lõpuks alles 23. koha. Pärast võistlust kutsuti aga Jaapani sportlane kohtunike juurde, et kuulda selgitusi, miks peatuti San Diego katsel “umbes 13 sekundit” lendfiniši ja stoppjoone vahel.
Antud tegevust võeti artikli 49.1 rikkumisena mis ütleb, et “Peatumine finišijoone kollase märgi ja peatumismärgi stoppjoone vahel on keelatud”.
Katsuta selgitas, et pärast lennufinišit vajutas ta kogemata hübriidnuppu, mis tähendas, et ta pidi “auto korraks seiskama, et süsteem taaskäivitada”. Katsuta, Johnston ja Toyota võtsid olukorra eest täieliku vastutuse ja vabandasid tekitatud segaduse pärast. Kohtunikud tunnustasid meeskonda aususe eest ja otsustasid seetõttu, et sobiv karistus on noomitus.
See tähendab, et Katsuta rallitulemus jääb muutmatuks. Katsuta lahkus aga Mehhiko rallilt tühjade kätega, mis oli juba teiseks ralliks järjest, kus ta ei teeninud ühtegi punkti.
Katsuta võimas hüpe Mehhiko ralli punktikatse finishis:
Avalda arvamust post