Rahvusvahelise autoliidu FIA värskelt avaldatud 2027. aasta tehnilised muudatused rallispordi kõrgeimal tasemel võivad sillutada tee uutele tulijatele.
Uue ajastu reeglite järgi muutub autode arendus paindlikumaks, langevad kulud ning avaneb rohkem võimalusi ka eratiimidele. Üks esimestest, kes näeb selles võimalust, on Hispaania tiimijuht Teo Martín, kelle ambitsioon on viia oma meeskond autoralli maailmameistrivõistluste (WRC) tippklassi.
Martíni juhitud Teo Martín Motorsport on tuntud nii ralli kui ringrajasõidu vallas, ent seni on nende tegevus WRC-sarjas piirdunud Rally2 tasemega.
Tiim on kasutanud Toyota GR Yaris Rally2 masinat, mille roolis on tänavu olnud näiteks Jan Solans ja Alejandro Cachón. Solans on saavutanud märkimisväärseid tulemusi, sealhulgas teise koha Keenias ja tegi tugeva esituse ka Portugalis ning Sardiinias.
FIA uued reeglid lubavad alates 2027. aastast kasutada Rally1 klassis erinevaid lahendusi ning autode hinnapiiriks seatakse 345 000 eurot. See muudab WRC klassi praegusega võrreldes oluliselt taskukohasemaks, eriti väiksematele meeskondadele.
Martíni sõnul on seni olnud WRC tippklass eraettevõtetele kättesaamatu, kuid tulevased muudatused võiksid olukorda muuta.
„Tahaksin veel enne pensionile jäämist olla osa ralli MM-sarja tippklassist. Praegused hinnad on astronoomilised, seega see pole võimalik. Kui tulevikus privaattiimidel avaneb uus võimalus, näen seda ainult positiivsena – justkui vanal A-rühma ajastul,“ ütles 70-aastane Martin väljaandele RevistaScratch.
Ta usub, et madalamad kulud ja selgem struktuur võimaldavad privaattiimidel tõusta konkurentsi ka suurte tehasevõistkondadega.
Martíns kiitis ka Toyota koostööd eratiimidega – lisaks heale tehnikale pakub tootja ka tugeva varuosade ja tehnilise toe võrgustiku, mis võimaldab tiimidel keskenduda võistlemisele. Just selline lähenemine võib tema hinnangul osutuda otsustavaks, kui väiksemad tiimid kaaluvad sammu astumist WRC tippu.