Dakari ralli maratonkatse tõi Eesti ekipaažile Urvo Männama ja Risto Lepik ootamatu boonuse, kui kohtunike tehtud ajakorrektsioon parandas nende positsiooni. Kahepäevane katsumus oli võistkonna jaoks tõsine väljakutse, kuid lõppes edukalt ning tõi tabelis tõusu.
Pühapäeval ja esmaspäeval sõideti üks ralli pikimaid etappe, mille kogupikkus ulatus 967 kilomeetrini. Toyota GR DKR Hilux EVO masinaga võistlevad eestlased lõpetasid katsumuse esialgu 15. kohal, kaotades kiireima aja saavutanud tiimikaaslastele Yazeed Al Rajhi ja Timo Gottschalk 45 minutiga. Ent kohtunike hilisem otsus tõi Männama-Lepiku ajale olulise paranduse.
Kaks päeva, 11 tundi sõitu
„See oli tõeliselt karm katsumus,” rääkis Männama. „Kahe päeva peale kogunes 11 tundi sõitu. Esimene päev tundus lõputu, aga õnneks midagi tõsist ei juhtunud. Võtsime teadlikult rahulikumalt, et mitte liialt riskida. Liivadüünides oli alguses väike rabelemine, kuid kinni ei jäänud, kuigi võimalusi selleks jagus.”
Teisel päeval möödus sõit sujuvamalt, sealhulgas õnnestus neil mööduda leeduka Benediktas Vanagase ekipaažist. Siiski ei pääsetud täielikult eksimustest. „Umbes 50-60 kilomeetrit enne finišit kaldusime korra rajalt kõrvale, aga suutsime sellest kiiresti taastuda. Kokkuvõttes oleme rahul, sest püsime suures mängus,” kommenteeris Männama.
Kohtunike otsus tõi ajavõidu
Maratonkatse esimese päeva lõpus pidid mitmed võistlejad tankimisel ootama pikemalt, kui seda ette nähtud. Kohtunikud otsustasid aga neile kes pidid liiga kaua järjekorras ootama, aega tagasi anda. Männama ja Lepik said seeläbi 7 minutit ja 9 sekundit aega tagasi, mis tõstis nad katsel 13. kohale (+40.34). Samal ajal võeti katsevõit esialgsetelt võitjatelt ära ning see anti esmakordselt Toyota Hiluxiga võistlevale leedukale Rokas Baciuskale.
Kohtunike otsuse mõju ulatus ka üldarvestusse. Eesti tiim tõusis 15. kohale, kaotades nüüd liidritele Henk Lateganile ja Brett Cummingsile 40 minutit ja 34 sekundit.
Ralli jätkub järgmise etapiga, mis viib võistlejad Al Henakiyah’sse. Päeva jooksul ootab neid ees 495 kilomeetrit kiiruskatseid ning 352 kilomeetrit ülesõite.