Eile, kolmapäeval, 28. veebruaril toimunud maailmanõukogu istungil võtsid FIA liikmed vastu mitmeid meetmeid autoralli MM-sarja tuleviku osas, sealhulgas otsuse loobuda peale käimasolevat 2024 hooaega Rally1 autodel kasutuses olevast hübriidseadmest.
FIA peamiseks eesmärgiks on langetada Rally1 autode hinda ja vähendada kulusid mis tahes viisil, et meelitada lähiajal sarja uusi autotootjaid ja meeskondi. Järgmiste aastate reeglid tahetakse hiljemalt suvel juba lukku panna.
“Tervikuna on seal häid asju, kuid ma arvan, et nende suunistega ei ole võimalik täielikult edasi minna. Need nõuavad peenhäälestamist. On asju, mis pole lõpuni läbi mõeldud,” rääkis Toyota tiimiboss Latvala Rallit.fi-le.
“Hea asi selle juures on see, et otsused on nüüd tehtud.”
Järgmisel aastal plaanitakse Rally1 autode jõudlust vähendada ka muul viisil kui lihtsalt hübriidseadme eemaldamisega.
“Hübriidseadme eemaldamine on ilmselt mõistlik samm kulude vähendamiseks. Kuid samal ajal ei olnud piiraja ja aerodünaamika muutmine see, mida tootjad soovisid. See suurendab taas kulusid, sest autod vajavad testimist,” toob Latvala välja.
“Mootori jõudlust tuleb erinevate piirajate jaoks optimeerida. Ja kuidas see mõjutab autot, kui aerodünaamika väheneb? Minu arvates olid need ebavajalikud muudatused. Nad oleksid võinud hübriidid lihtsalt eemaldada ja jõudlus langeks kohe 0,2 sekundit kilomeetri kohta. Nad oleksid võinud näiteks hoopis autole kaalu lisada.”
FIA pressiteates seisis, et hooajaks 2026 on Rally1 autodele uued reeglid. Selleks ajaks on eesmärk langetada autode võimsus 330 hobujõuni ning tehnoloogiat tuuakse lähemale ka praegustele Rally2 autodele. Lisaks on autodele kavandatud hinnalagi 400 000 eurot.
Siit võiks teha järelduse, et 2026. aastal pole kohustuslik uut autot arendada, vaid meeskonnad võivad opereerida samade autodega, mis hooajal 2025. Sel seisukohal on ka Latvala, kuigi ta pole selles päris kindel.
“Meil pole veel olnud võimalust FIA-ga uusi reegleid arutada, sest need avaldati alles eile, aga plaanime seda peagi teha. Minu arusaam on, et (2025. aasta) reeglitega saab jätkata ka 2026. aastal ning uued reeglid võetakse kasutusele paralleelselt,” arvas Latvala.
Latvala sõnul pole vähemalt Toyotal plaanis 2026. aastaks uut autot ehitada.
“See tuleb liiga kiiresti. Aasta 2027 on see milleks peaks uue auto välja töötama.”
Latvala on mõnevõrra skeptiline, et 2027. aasta hooajaks suudetakse tippklassi auto 400 000 euro eest ehitada. WRC-sarja jaoks välja pakutud nn. “müügireegel” tekitab muret ka meeskonna juhile.
FIA juhiste kohaselt on WRC tehasemeeskonnad kohustatud ostja olemasolul oma autod kohe pärast võistlust maha müüma.
“Praegused autod on olnud väga kallid, võib-olla liiga kallid. Kui Rally2 auto hinnatase jääb 300 000 euro kanti, siis Rally1 auto puhul 400 000 eurot.. Ma ei ole kindel, et see on kohe teostatav. Võib-olla oleks see realistlikum, kui Rally1 auto sihthind oleks umbes pool miljonit eurot.”
”Kui hind on 400 000 eurot ja see tuleb kohe pärast võistlust maha müüa, siis ma ei saa sellest reeglist aru. Nii kalleid autosid ei saa otse Parc fermést müüa,” lisas Latvala lõpetuseks.
Allikas: Rallit.fi
Avalda arvamust post