RM Sotheby’s oksjonimajas novembris toimuvale oksjonile on tulemas legendaarsed sportautod, millede hulgas on ka kolm ikoonilist B-rühma ralliautot. Uusi omanikke ootavad Lancia 037, Lancia Delta S4 ja Audi Quattro S1 E2.
Oksjonimaja hinnangul tõusevad autode müügihinnad enam kui miljoni euroni.
Esimene legendaarne ralliauto, mis oksjonile tuleb on Lancia 037 (1982), millega Markku Alen tegi debüüdi 1982. aasta Costa Smeralda rallil. Alen ja kaardilugeja Ilkka Kivimäki võitsid esimesest viiest kiiruskatsest kolm, kuid pidid lõpuks käigukasti rikke tõttu katkestama.
“Mul on mitu lemmikralliautot, kuid Lancia 037 on teistest kindlastikõige lemmikum. See oli ilus auto,” on Alen oksjonimajale autot kirjeldanud.
Costa Smeralda ralli oli Alenil ainukene selle autoga. 1983. aastal oli sama Lancia 037 roolis aga juba saksa rallisõitja Walter Röhrl.
RM Sotheby oksjonimaja hinnangul kerkib auto hind 950 000-1 200 000 naela ehk ligikaudu 1,07-1,36 miljoni euroni.
Lancia Delta S4 (1985)
Kõige kuulsam auto nendest kolmest on kindlasti aga Henri Toivoneni Lancia Delta S4 (1985), millega ta saavutas oma kolmanda ja ühtlasi ka viimase autoralli MM-etapivõidu 1986. aasta hooaja avavõistlusel Monte Carlos. Toimunud võistlusel oli Toivonen täiesti omast klassist, sest edestades lõpuks teisena lõpetanud Timo Salost (Peugeot) nelja minutiga.
Pärast suurepärast tulemust avaetapil Monte Carlos, oodati Toivoselt S4 roolis väga edukat hooaega, kuid kahjuks seda ei juhtunud. Mai alguses Korsika rallil sõitsid Toivonen ja kaardilugeja Sergio Cresto teelt välja ning hukkusid traagilises õnnetuses, mis viis lõpuks ka B-grupi ajastu lõpule.
Toivonenile Monte Carlos võidu toonud autot MM-rallidel enam ei nähtud. See jäi Lancia meeskonna varuautoks ja isegi pärast B-grupi ajastu lõppu on müügile tulevat autot väga harva nähtud. Viimati osales auto 1990. aastal Itaalias Alpi Oriental Historic rallil.
Oksjonimaja hinnangul on ikoonilistes Martini värvides autot väga hästi hoitud. Auto hind tõuseb hinnanguliselt 1,75–2,25 miljoni naela ehk ligikaudu 1,99–2,56 miljoni euroni.
Audi Quattro S1 E2 (1985)
See Audi registreeriti esmakordselt 5. novembril 1985 Ingolstadtis ja kolm nädalat hiljem startis Hannu Mikkola sellega Suurbritannia RAC rallil. Mikkola pidas tihedat võitlust esikoha nimel, kuid pidi 22. kiiruskatsel mootoririkke tõttu katkestama. Lancia sõitjad Toivonen ja Alen võtsid lõpuks võistluselt kaksikvõidu.
RAC-ralli oli selle Audi jaoks ka viimane võistlus. 1986. aasta Portugali MM-rallil kasutati masinat treening- ja testiautona. Pärast B-grupi lõppu ostis selle endale üks kollektsionäär
Audi ehitas kunagi ainult 20 Quattro S1 E2 autot, milledest hinnanguliselt on veel alles 15. Nendest 15. autost on reaalselt autoralli MM-sarjas osalenud vaid kuus.
Quattro hinnaprognoos on sama, mis Lancia S4: 1,75–2,25 miljonit naela ehk umbes 1,99–2,56 miljonit eurot.
Kellel rohkem huvi viiendal novembril Londonis oksjonile tulevate autode kohta, leiab oksjoni lingi SIIT!
Discussion about this post