M-Sporti meeskond on valmis alustama Ford Puma Rally2 auto arendust, kuid projekt sõltub Rahvusvahelise Autoliidu (FIA) reeglimuudatusest, mis võimaldaks kasutada Rally1-stiilis toruraamiga šassiid ka Rally2 klassis.
Rally2 kategooria seisab praegu silmitsi suure muutusega, kuna autod, mis sobivad praeguste reeglitega, hakkavad kiiresti kaduma. B-segmendi sõiduautod, mis on olnud aluseks paljudele Rally2 masinatele, kaotavad autotootjate seas populaarsust. Näiteks lõpetas Ford Fiesta tootmise 2022. aasta juulis, jättes M-Sporti otsima alternatiive.
Ford Puma Rally2 – M-Sporti järgmine siht
M-Sporti meeskonna juht Richard Millener kinnitas, et Ford Puma Rally2 on nende arendusprioriteet. „Ford Puma Rally2 on meie eesmärk,“ ütles Millener DirtFishile. „Praeguses vormis oleks selle auto kõrgus ja kaal Rally2 kategoorias takistuseks. Ainus võimalus on Rally1-stiilis toruraamiga šassii kasutamine.“
Turvalisem ja kuluefektiivsem lahendus
Milleneri sõnul on toruraamiga šassii mitte ainult ohutum, vaid ka praktiline viis Rally2 klassi tuleviku kindlustamiseks. „See on kõige turvalisem viis seda teha. Toruraamiga šassii koos selle külge kinnitatud vähendatud mõõdus keredetailidega võimaldab ka autotoodangut suures mahus efektiivsemaks muuta,“ selgitas ta. „Kui need reeglid kehtestatakse näiteks 10 aastaks, saame šassii tootmiskulud tänu suuremale mahule märkimisväärselt alla viia.“
Millener lisas, et Rally1 autode arendamine on õpetanud palju protsesside sujuvamaks muutmist ja optimeerimist. „Kuigi kõik Rally1 šassiid on käsitsi ehitatud, poleks välistatud, et Rally2 tootmisele lisatakse mehhaniseerimist. Arvestades, et nõudlus Rally2 autode järele on palju suurem, oleks see mõistlik samm.“
Fiesta pärand ja Puma tulevik
M-Sporti Fiesta Rally2 on üks enim kasutusel olnud autosid turul, mille juured ulatuvad tagasi 2009. aastasse, kui loodi originaalne Super 2000 versioon. Uue Ford Puma Rally2 arendamine tähistaks olulist sammu edasi, aidates meeskonnal kohaneda muutuvate turutingimuste ja FIA uute regulatsioonidega.
Millener loodab, et FIA otsus toruraamiga šassii lubamiseks avab ukse Rally2 klassi moderniseerimiseks ning tagab selle elujõulisuse ka tulevikus.