Hoolimata sellest, et alates eelmisest aastast on Rally3 klassi autodega võistlemas ka Renault, otsustas FIA maailmanõukogu jätkata ka järgmisel aastal JWRC-sarjas ainult M-Spordi Rally3 Ford Fiestadega.
JWRC, mis loodi 2001. aastal, oli algselt avatud kõikidele selle kategooria autodele, kuid alates 2011. aastast kehtestati ühe autotootja poliitika.
Ford Fiesta ST oli võistluste peamine mudel kolm hooaega, millele järgnes Citroën DS3 aastatel 2014 kuni 2016. Alates 2017. aastast domineerib selles klassis aga Malcolm Wilsoni juhitud ettevõte, kasutades Poolas Krakowis asuva M-Spordi haru toodetud Forde.
Võistluste ajal hoolitsevad autode eest mehaanikud Maciej Woda juhtimisel, kes töötavad kõik ühes suures hooldekompleksis.
2022 aastal toimus JWRC-s oluline muutus, kui esmakordselt võeti kasutusele nelikveolised Ford Fiesta Rally3 sõidukid. See muudatus tehti selleks, et võistlejatel oleks lihtsam üle minna WRC2 sarja. Samuti oli see katse elavdada WRC3 sarja, mis ei olnud tollel hetkel enam väga populaarne.
Kui 2022. ja 2023. hooajad valmistasid pettumuse väheste osalejate tõttu, siis 2024. aasta tõi muutuse – Rootsis toimunud hooaja esimesel võistlusel oli stardis 19 võistkonda.
FIA põhjendas ühele automargile kindlaks jäämist sellega, et soovitakse tagada juunioride meistrivõistluste võrdsus kõigile sõitjatele ning järjepidevus ja stabiilsus.
Käesoleval hooajal on JWRC-sarja juhtimas Romet Jürgenson, kes on peale kolme etappi kogunud 60 punkti. Teisel kohal olev Diego Dominguez jääb eestlasest maha 25 punktiga.
JWRC 2024 hooaja neljas, ehk eelviimane etapp sõidetakse augusti esimeses pooles Soome MM-rallil.
Avalda arvamust post