Rallimaailmas on viimastel päevadel palju elevust tekitanud esimesed videod Lancia Ypsilon HF Integrale Rally2 auto testimisest. DirtFishi allikate kohaselt võib auto saada homologatsiooni juba 1. jaanuaril 2026 ning võimalik debüüt toimuks Monte Carlo rallil.
Jah, lugesite õigesti – Lancia ja Rally2 samas lauses. Ametlikku kinnitust Lancialt ega nende emaettevõttelt Stellantis Motorsport veel tulnud pole, kuid DirtFishi andmetel testis prantslane Yoann Bonato uut masinat juba möödunud kuul Prantsusmaal. Auto põhineb Citroëni C3 Rally2 tehnilisel platvormil, mis ei tule üllatusena, arvestades Stellantise kontserni sisest koostööd.
Üks Itaalia meediaväljaanne ütles DirtFishile: „Me teadsime, et midagi on tulekul järgmiseks aastaks – ja see ongi see… Ypsilon Rally2. Grupis räägitakse palju, kuid keegi ei soovi veel avalikult midagi kinnitada.“
Kas Lancia on seega taas suundumas WRC kõrgeimasse klassi? Kindlasti mitte veel järgmisel aastal. Kuid WRC 2027. aasta reeglid põhinevad suuresti Rally2 tehnilisel raamistikul, seega võib uue auto homologeerimine juba 2026. aastal olla strateegiliselt tark samm.
Stellantis Motorsporti kliendiprogrammide juht Didier Clément kohtus hiljuti FIA presidendi Mohammed Ben Sulayemiga, kes on varasemalt väljendanud soovi näha mõnda Stellantise brändi taas WRC tipus. Kuigi Ypsilon Rally2 võiks esialgu sobida hästi erasektori võistkondadele, ei peeta tõenäoliseks, et Lancia ise läheks 2026. aastal välja tehase tiimina – isegi kui spordidirektor Eugenio Franzetti on varem olnud WRC kõrgeima taseme suur pooldaja.
Lancia pole osalenud autoralli MM-sarjas tehasemeeskonnana alates 1991. aastast. Ralliradadele naases aga Lancia kaubamärk hiljuti Ypsilon Rally4 autoga, mis on saavutanud edu nii kodumaal kui ka Euroopa meistrivõistlustel.
Endine Hyundai kliendiprogrammi juht Andrea Adamo, kes viis hiljem kogu tiimi maailmameistriks, kommenteeris DirtFishile: „Lihtne oleks end sellest testist liigselt kaasa haarata. Ma ei tea täpselt, mis toimub, kuid kui see auto müüakse erapilootidele Itaalias, kes tunnevad nostalgiat Lancia nime vastu, võib see kaubanduslikult hästi toimida – eriti kui tehnika on Citroëni oma.“
Ta lisas: „Vaadake Andrea Crugnolat, kes võidab Citroëniga Itaalia meistrivõistlustel. Kui ta teeks seda Lanciaga, oleks see suur uudis. Turunduslik potentsiaal on olemas, aga tuleb jääda realistlikuks. Ärge veel liiga elevile minge!“
Aga kes se suudaks oma elevust varjata – ja miks peakski? Isegi kui Rally2 pole veel Rally1, oleks Lancia naasmine poodiumikonkurentsi Monte Carlos juba iseenesest märgilise tähtsusega.
Lancia oli autoralli maailmameistrivõistlustel domineeriv jõud 1970.–1980. aastatel ning uuesti 1990. aastate alguses. Tootjate arvestuses võideti koguni kümme maailmameistritiitlit – mis on tänaseni rekord – ning neli sõitjate tiitlit. Viimati osales Lancia WRC-sarjas 1992. aastal.
Tänapäeval kuulub Lancia Stellantise kontserni, mis on suuruselt neljas autotootja maailmas.