Veidi enam kui nädal tagasi lõppenud Kesk-Euroopa rallil krooniti tänavuseks WRC2 klassi meistriks Andreas Mikkelsen, kes kutsus FIA-t tegema olulist muudatust.
Teatavasti on Rally1 klassi sõitjatel lubatud asfaldirallidel kasutada nn. esiautot ehk Gravel crewd, kelle ülesandeks vaid hetk enne ralli algust kiiruskatsed läbi sõita ning seejärel oma ekipaažile rajal toimunud muudatustest teada anda. – kus on muda, lombid, jää jne.
Joan Rossell, kes oli WRC2 klassis üks peamisi favoriite tänavusele tiitlile, tegi Kesk-Euroopa WRC ralli kolmandal kiiruskatsel avarii, kui sadas tugevat vihma ja rada oli väga libe. Tolle katse finišis tunnistas Mikkelsen, et “Mul on Rosellist väga kahju. Meil ei ole Rally2 klassis (välja arvatud Monte Carlo WRC ralli) Gravel Crew’i ja see on nendes tingimustes väga ohtlik. Ma ei usu, et Rally1 meeskondade elud on rohkem väärt kui Rally2 meeskonnad.”
Sama probleemi rõhutas norralane ka pressikonverentsil.“Reedel Tšehhis (ilma esiauto meeskonnata) oli üliraske. Sellistel kiirustel sõites on Gravel crew mittekasutamine tegelikult väga ohtlik. Loodan väga, et FIA teeb midagi Rally2 ekipaažidega, sest ka meie sõidame maksimum kiirusel ja see pole sellistes tingimustes lihtne.”
Kui lubada WRC2 meeskondadel kasutada Gravel Crewd, suureneks osalejate kulud ja asetaks erasõitjad potentsiaalselt ebasoodsasse olukorda. Kuid Hyundai piloot Emil Lindholm ei pea seda ülemäära kalliks.
“Isiklikult jah, see on ohutuse küsimus,” rääkis Lindholm DirtFishile. “Kui me räägime Kesk-Euroopa rallist, siis reedesed katsed muutusid palju võrreldes sellega mida nägime rajaga tutvumise ajal. Ma arvan, et päris paljud sõitjad olid muutunud oludest üllatunud.”
“Ma arvan, et iga rallimeeskonna rajaga tutvumise autod on nagunii siin, nii et meil oleks vaja ainult kahte inimest ja enamikul meist oleks siin asfaldil abi vaja. Nii et ma arvan, et seda oleks võimalik teha üsna madalate lisakuludega.”
Samal ajal ei näe eelmisel rallil WRC2 klassis teisena lõpetanud Eric Cais vajadust esiautode järele. “Kindlasti on alates rajaga tutvumisest palju muudatusi. Saate ka WRC+ otseülekandeid vaadata, et näha, mis teid ees ootab. Ja ma arvan, et kui tahta seda kõike natukene põnevamaks muuta, siis võib-olla on isegi parem, et WRC2 meeskondadel pole nn. Gravel crewd. Nii et ausalt öeldes meeldiks mulle natuke rohkem, kui meil seda esiautot ei ole.”
2023 aasta hooaega lõpetav MM-ralli Jaapanis sõidetakse 16.-19. novembril.
Avalda arvamust post