Hyundai osalemine autoralli MM-sarjas pärast 2026. aastat on jätkuvalt lahtine. Kuigi meeskond on kinnitanud oma jätkamist järgmisel hooajal, ei ole 2027. aasta osas lõplikku otsust veel tehtud. Tiimijuht Cyril Abiteboul avas teema tagamaid hiljutises intervjuus Rallit.fi-le ning tõi välja rea põhimõttelisi probleeme, millega WRC-sari tema hinnangul silmitsi seisab.
“Sport on enamat kui reeglid”
Alates 2027. aastast plaanitakse WRC-s kehtestada uued tehnilised reeglid, mille järgi muutuksid autod sarnasemaks Rally2-klassile. See samm on suunatud kulude vähendamisele ja sarja kättesaadavamaks muutmisele. Kui Toyota on juba uue auto arendamisega alustanud, siis Hyundai pole sellele rongile hüpanud.
„Me teame, et tehnilised muudatused on tulekul, aga minu jaoks on sport palju enamat kui lihtsalt reeglid,” sõnas Abiteboul. „Tahame näha kogu pilti – mitte ainult seda, millised autod tulevad, vaid milline on sarja suund, väärtus ja toimimismudel tervikuna.”
Kulu-kasum tasakaal on paigast ära
Abitebouli sõnul on üks peamisi takistusi Hyundai jätkamisel majanduslik tasuvus. Ta peab WRC-sarja praegust kulutaset liiga kõrgeks ning leiab, et tootjate huvi püsimiseks tuleb muuta nii kulustruktuuri kui ka kasvatada sarja väärtust.
„Me ei saa selles sarjas jätkata iga hinna eest,” tõdes Abiteboul. „Kui kulud jäävad kõrgeks ja vastu ei pakuta piisavat nähtavust ega väärtust, on keeruline põhjendada osalemist isegi tugeva ajalooga tootjale.”
Tootjad tahavad rohkem seost tänavaeluga
Üheks suurimaks murekohaks peab Hyundai tiimijuht tehnoloogia ja reaalse autoarenduse vahelist lõhet. Ta leiab, et ralliautod on eemaldunud liiga kaugele seerjatootmisest ning see nõrgestab nende kasutegurit tootjate jaoks.
„Me ei räägi sellest, et kõik peaks olema elektriline või täisautomaatne, vaid sellest, et ralli peab olema seotud sellega, mida me inimestele päriselt müüme. Praegu on see side nõrk,” märkis ta.
Tootjate või klientide sari?
Abiteboul tõstatas ka küsimuse, millel võib olla suur mõju kogu WRC tulevikule – kas sarjast saab edaspidi rohkem klientidele suunatud sport või säilib see kui autotootjate konkurentsiväli?
„Uued autod, Rally2-klass, kõik need muudatused – aga keegi pole selgelt öelnud, mis on visioon. Kas ralli jääb tootjapõhiseks või muutub see kliendisarjaks? Need küsimused on lahtised ja vajavad vastuseid,” rõhutas ta.
Edasine sõltub selgusest
Kuigi Hyundai ei ole veel otsustanud, kas osaleb WRC-s ka pärast 2026. aastat, kinnitas Abiteboul, et huvi ja potentsiaal on olemas – aga ainult juhul, kui sarja tulevik muutub läbipaistvamaks ja tootjatele sisuliselt väärtuslikumaks.
„Oleme rallis osalenud 12 aastat, järgmisel aastal juba 13. Turunduse ja strateegilisest vaatenurgast oleks mõistlik jätkata, suurendada teadlikkust meie programmist ja osalemisest. Loomulikult ei saa seda teha iga hinna eest ega mingil juhul – ja just neid asjaolusid tahame paremini mõista, et saaksime tulevikku ehitada.”















