• Saada Uudis
  • Reklaam
  • Kontakt
  • Meeskond
  • Mis või kes on RALLI.ee?
  • Kasutajatingimused
  • Privaatsuspoliitika
oktoober 28, 2025
  • Logi Sisse
  • Registreeru
Ralli.ee
  • WRCtop
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
  • ERC
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muu
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Dakar
    • Maratonralli
    • Muu
  • Videod
    • RalliTV
    • WRC Videod
    • VLOG
    • Autoralli Videod
    • Crashid ja muud Videod
    • Rallikrossi Videod
    • Fotogalerii
    • Ralli
No Result
View All Result
Ralli.ee
  • WRCtop
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
  • ERC
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muu
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Dakar
    • Maratonralli
    • Muu
  • Videod
    • RalliTV
    • WRC Videod
    • VLOG
    • Autoralli Videod
    • Crashid ja muud Videod
    • Rallikrossi Videod
    • Fotogalerii
    • Ralli
No Result
View All Result
Ralli.ee
No Result
View All Result
Home WRC

Milline on Hyundai tulevik? – tiimijuht rääkis ausalt ja otse, mis tema arvates WRC-s valesti on

Indrek Indrek
28.10.2025 15:48
WRC
Cyril Abiteboul, Foto: Vincent Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH

Cyril Abiteboul, Foto: Vincent Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH

60
SHARES
Jaga FacebookiJaga TwitteriWhatsApp

Hyundai osalemine autoralli MM-sarjas pärast 2026. aastat on jätkuvalt lahtine. Kuigi meeskond on kinnitanud oma jätkamist järgmisel hooajal, ei ole 2027. aasta osas lõplikku otsust veel tehtud. Tiimijuht Cyril Abiteboul avas teema tagamaid hiljutises intervjuus Rallit.fi-le ning tõi välja rea põhimõttelisi probleeme, millega WRC-sari tema hinnangul silmitsi seisab.

 

“Sport on enamat kui reeglid”

Alates 2027. aastast plaanitakse WRC-s kehtestada uued tehnilised reeglid, mille järgi muutuksid autod sarnasemaks Rally2-klassile. See samm on suunatud kulude vähendamisele ja sarja kättesaadavamaks muutmisele. Kui Toyota on juba uue auto arendamisega alustanud, siis Hyundai pole sellele rongile hüpanud.

„Me teame, et tehnilised muudatused on tulekul, aga minu jaoks on sport palju enamat kui lihtsalt reeglid,” sõnas Abiteboul. „Tahame näha kogu pilti – mitte ainult seda, millised autod tulevad, vaid milline on sarja suund, väärtus ja toimimismudel tervikuna.”

Kulu-kasum tasakaal on paigast ära

Abitebouli sõnul on üks peamisi takistusi Hyundai jätkamisel majanduslik tasuvus. Ta peab WRC-sarja praegust kulutaset liiga kõrgeks ning leiab, et tootjate huvi püsimiseks tuleb muuta nii kulustruktuuri kui ka kasvatada sarja väärtust.

„Me ei saa selles sarjas jätkata iga hinna eest,” tõdes Abiteboul. „Kui kulud jäävad kõrgeks ja vastu ei pakuta piisavat nähtavust ega väärtust, on keeruline põhjendada osalemist isegi tugeva ajalooga tootjale.”

 

Tootjad tahavad rohkem seost tänavaeluga

Üheks suurimaks murekohaks peab Hyundai tiimijuht tehnoloogia ja reaalse autoarenduse vahelist lõhet. Ta leiab, et ralliautod on eemaldunud liiga kaugele seerjatootmisest ning see nõrgestab nende kasutegurit tootjate jaoks.

„Me ei räägi sellest, et kõik peaks olema elektriline või täisautomaatne, vaid sellest, et ralli peab olema seotud sellega, mida me inimestele päriselt müüme. Praegu on see side nõrk,” märkis ta.

Tootjate või klientide sari?

Abiteboul tõstatas ka küsimuse, millel võib olla suur mõju kogu WRC tulevikule – kas sarjast saab edaspidi rohkem klientidele suunatud sport või säilib see kui autotootjate konkurentsiväli?

„Uued autod, Rally2-klass, kõik need muudatused – aga keegi pole selgelt öelnud, mis on visioon. Kas ralli jääb tootjapõhiseks või muutub see kliendisarjaks? Need küsimused on lahtised ja vajavad vastuseid,” rõhutas ta.

Edasine sõltub selgusest

Kuigi Hyundai ei ole veel otsustanud, kas osaleb WRC-s ka pärast 2026. aastat, kinnitas Abiteboul, et huvi ja potentsiaal on olemas – aga ainult juhul, kui sarja tulevik muutub läbipaistvamaks ja tootjatele sisuliselt väärtuslikumaks.

„Oleme rallis osalenud 12 aastat, järgmisel aastal juba 13. Turunduse ja strateegilisest vaatenurgast oleks mõistlik jätkata, suurendada teadlikkust meie programmist ja osalemisest. Loomulikult ei saa seda teha iga hinna eest ega mingil juhul – ja just neid asjaolusid tahame paremini mõista, et saaksime tulevikku ehitada.”

Märksõnad: Cyril AbiteboulHyundai Motorsport
Share24Tweet15Send

Soovitame sulle ka neid

Cyril Abiteboul, Foto: Vincent Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH
WRC

Milline on Hyundai tulevik? – tiimijuht rääkis ausalt ja otse, mis tema arvates WRC-s valesti on

28.10.2025 15:48
Ott tänak ja Martin Järveoja Jaapani rallil Foto: M-Sport
WRC

Fordi jätkamine WRC-sarjas sõltub promootorist

28.10.2025 10:40
Ott Tänak, Kesk-Euroopa MM-ralli 2025, Foto: Romain Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH
WRC

Ott Tänak on tänavu teeninud peaaegu kolm korda rohkem katsevõite kui MM-sarja liider

27.10.2025 21:53
Ott Tänak ja Martin Järveoja Rally RACC 2019 Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool
WRC

Täna, kuus aastat tagasi sai Eesti esimesed autoralli maailmameistrid – Ott Tänaku ja Martin Järveoja

27.10.2025 19:29
Elfyn Evans, Monte Carlo ralli 2023 Foto: Toyota Gazoo Racing WRT
WRC

Evansil on võimalus kindlustada maailmameistritiitel juba Jaapanis – keeruline, kuid mitte võimatu

27.10.2025 18:05
Siim Oja (vasakul) ja Romet Jürgenson ja Siim Oja (vasakul), Foto: @World / Red Bull Content Pool
Autoralli Mujal Maailmas

Debüüthooajal Briti rallisarjas enim katsevõite noppinud Romet Jürgenson: “Töö uue hooaja nimel veel käib”

27.10.2025 13:05

Kommentaarid Tühista vastus

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Ralli.ee portaali majutab    Veebimajutus ja domeeni registreerimine Zones

WRC Uudised

Cyril Abiteboul, Foto: Vincent Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH

Milline on Hyundai tulevik? – tiimijuht rääkis ausalt ja otse, mis tema arvates WRC-s valesti on

Indrek
28.10.2025 15:48
0

Ott tänak ja Martin Järveoja Jaapani rallil Foto: M-Sport

Fordi jätkamine WRC-sarjas sõltub promootorist

Admin
28.10.2025 10:40
0

Ott Tänak, Kesk-Euroopa MM-ralli 2025, Foto: Romain Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH

Ott Tänak on tänavu teeninud peaaegu kolm korda rohkem katsevõite kui MM-sarja liider

Indrek
27.10.2025 21:53
0

Ott Tänak ja Martin Järveoja Rally RACC 2019 Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

Täna, kuus aastat tagasi sai Eesti esimesed autoralli maailmameistrid – Ott Tänaku ja Martin Järveoja

Indrek
27.10.2025 19:29
0

Elfyn Evans, Monte Carlo ralli 2023 Foto: Toyota Gazoo Racing WRT

Evansil on võimalus kindlustada maailmameistritiitel juba Jaapanis – keeruline, kuid mitte võimatu

Indrek
27.10.2025 18:05
0

Ott Tänak ja Martin Järveoja Tšiili rallil 2019 Fotot: Toyota Gazoo Racing WRC
WRC

Kes on läbi aegade noorim autoralli maailmameistriks kroonitud kaardilugeja?

19.12.2022 11:35

Tänane Top

Ott Tänak, Kesk-Euroopa MM-ralli 2025, Foto: Romain Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH

Ott Tänak on tänavu teeninud peaaegu kolm korda rohkem katsevõite kui MM-sarja liider

27.10.2025 21:53
Ott tänak ja Martin Järveoja Jaapani rallil Foto: M-Sport

Fordi jätkamine WRC-sarjas sõltub promootorist

28.10.2025 10:40
Cyril Abiteboul, Foto: Vincent Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH

Milline on Hyundai tulevik? – tiimijuht rääkis ausalt ja otse, mis tema arvates WRC-s valesti on

28.10.2025 15:48
Elfyn Evans, Monte Carlo ralli 2023 Foto: Toyota Gazoo Racing WRT

Evansil on võimalus kindlustada maailmameistritiitel juba Jaapanis – keeruline, kuid mitte võimatu

27.10.2025 18:05
Ott Tänak ja Martin Järveoja Rally RACC 2019 Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

Täna, kuus aastat tagasi sai Eesti esimesed autoralli maailmameistrid – Ott Tänaku ja Martin Järveoja

27.10.2025 19:29
Ott Tänak Foto: Toyota Gazoo Racing

Tänak ei ole ainus – maailmameistrid, kes lahkusid pärast tiitlivõitu üllatuslikult meeskonnast

24.10.2025 12:10

Ralli.ee portaali majutab
Veebimajutus ja domeeni registreerimine Zones

© 2019 ralli.ee

Tere Tulemast Tagasi!

Logi sisse Facebookiga
Logi sisse Google'iga
VÕI

Logi Sisse

Unustasid Parooli? Registreeru

Registreeru kasutajaks

Registreeru Facebookiga
Registreeru Google'iga
VÕI

Fill the forms below to register

Kõik väljad on nõutud. Logi Sisse

Taasta parool

Parooli lähtestamiseks sisestage oma kasutajanimi või e-posti aadress.

Logi Sisse
No Result
View All Result
  • WRC
  • ERC
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
    • Dakar
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muud Alad
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Maratonralli
    • Muu
  • Saada Uudis või Vihje
  • Logi Sisse
  • Registreeru
  • Cart

© 2019 ralli.ee