Rallimaailmas püsib alati kõrgendatud huvi meeskondade tehniliste strateegiate ja uuenduste vastu. Hyundai meeskonna tehniline direktor Christian Loriaux on tuntud oma konservatiivse lähenemise poolest uudiste jagamisel uute projektide kohta. “Kui ma selle avaldan, pean ma su tapma,” on tema tüüpiline vastus küsimustele, mis puudutavad Hyundai tulevasi plaane ralliautode osas.
Kui Dirtfish uuris, millised on meeskonna plaanid järgmiseks hooajaks oli Loriaux kidakeelne: “Teeme kõvasti tööd. Kindlasti oleksime tahtnud uut autot teha – peamiselt seetõttu, et praegune auto valmis kiirustades.”
Hiljutised muudatused Rally1 reeglites on pannud Hyundai plaanid aga korralikult proovile. Meeskond kävitas aasta alguses ulatusliku projekti oma praeguse i20 mudeli ümber ehituseks, kuid järgmise hooaja tehniliste reeglite ebakindlus sundis neid selle projekti vahepeal pausile panema.
Meeskonna juht Cyril Abiteboul märkis hiljuti, et kuigi homologeerimisreeglitest loobumine võimaldab neil kasutada kahe aasta jokkereid ühe korraga, on meeskond siiski suuteline täitma vaid umbes 50% algselt planeeritud töömahust järgmiseks aastaks.
Loe sellest lisaks siit: Kas Tänak saab järgmiseks aastaks parema auto? Hyundai sai konkurentidelt loa 50% oma autost ümber ehitada
Kui hooaega tagasihoidlikult alustanud Ott Tänak on tänaseks tõusnud tagasi tiitliheitlusse on Loriaux igasuguste ennustuste suhtes ettevaatlik. Ta on selle spordialaga tegelenud piisavalt kaua, et näha triumfi muutumist katastroofiks – ja vastupidi – ühe silmapilguga.

“Hyundai ning Ott ja Thierry [Neuville] on praegu tugeval positsioonil, kuid me oleme ikkagi teinud vaid kuus rallit 13-st. Seitse rallit on veel ees. Kui sul on üks ralli, kus teed laupäeval avarii ja vigastad turvapuur, siis sa ei saa pühapäeval tagasi tulla, ning teenid null punkti. Sellega võite väga kaugele langeda, nii et miski pole kindel. Kaugeltki mitte.”
Hetkel Hyundai meeskonna heaks töötav Loriaux on oma karjääri jooksul teinud mitmeid märkimisväärseid töid, sealhulgas Subaru ja Fordi ralliautode arendamisel, mis mõlemad on toonud kaasa olulisi muudatusi rallimaailmas.
Mis saab aga lähitulevikus? Ees on ootamas kiired kruusarallid ja hoolimata sellest, et Hyundai ametlik testimisala asub Soomes, on meeskond suutnud sealsetel teedel võidutseda viimase kümne aasta jooksul vaid ühe korra ja see oli väga eriline Tänaku võit 2022 aastal.

Loriaux: “Eelmisel aastal lõpetas Thierry Soomes teisena. Tulevased [kiired kruusa] rallid on meie jaoks keerulisemad, kuid nagu ma ütlesin, oli Thierry teine ja Ott võitis Soomes aasta varem. Ma usun, et sel aastal oleme selgelt tugevamad kui varem.”
Hyundai tulevik näib olevat stabiilne, tänu meeskonna juhtkonna tugevnemisele ja auto järjest paremale ettevalmistusele. Loriaux märkis, et lisandunud juhtimisstabiilsus ja süvendatud tehniline kompetents lubavad meeskonnal olla paremini valmis tulevasteks katsumusteks.
“Ja samuti harjub meeskond autoga rohkem ära, nii et teeme kõike paremini ja oleme rohkem valmis,” selgitas ta, viidates pidevale arengule.
Kui lõpetuseks uuriti, et millised uuendused on Ott Tänakut ja Hyundai meeskonda ees ootamas järgmisel etapil Poolas, vastas ta taas naljatledes: “Kui ma selle avaldan, pean ma su tapma!”