Teatavasti kehtivad WRC-sarjas väga ranged piirangud selle kohta, kui palju tohib autodel aasta jooksul uuendusi teha. Meeskondadel on lubatud oma Rally1 autosid uuendada väga piiratud mahus, kasutades selleks nn. Jokkereid.
Juba aastaid on räägitud sellest, et Hyundai i20 Rally1 valmis kiirustades ja sellel on mitmeid olulisi puudusi, kuid kulutuste piiramiseks kasutusele võetud “joker” süsteem ei luba teha nii suuri muudatusi, et puudused likvideeritud saaks.
Nüüd sai aga Hyundai kokkuleppele konkurentidega, kelle loal saadakse järgmiseks hooajaks ära kasutada kõik kahele aastale mõeldud homologeerimisjokkereid, mis annab Korea meeskonnale võimaluse uuendada oma praegust autot 50% ulatuses.
Hyundai meeskonna pealik Cyril Abiteboul rääkis väljaandele DirtFish, et enne üksikasjadesse laskumist tuleb oodata juunini, mil selgub Maailma Mootorispordi Nõukogu uus kontseptsioon.
“Ma arvan, et suurim nõrkus, mis meil on ja mida me tahtsime lahendada, on tegelikult töökindlus ja auto seadistus. Ma ei taha liiga palju detailidesse laskuda, kuid usaldusväärsus on endiselt [küsimus] ja see võib tabada igal hetkel – nagu nägime Keenias. See võib korduda. Kahjuks pole me sellele lahendust toonud. Nii et see on midagi, mis loodetavasti parandatakse ja auto seadistus on midagi, mis parandatakse osaliselt jokerisüsteemiga,” ütles Abiteboul.
“Ma ütleksin, et suudame tõenäoliselt teha, umbes… 50% sellest, mida tahtsime uue autoga teha.”
Abiteboul rõhutas ka, et see uus kokkulepe võib potentsiaalselt kasu tuua ka teistele tootjatele.
“See on võimalus mitte ainult meile. Kõigil on ideid, mida nad ei saa rakendada ilma jokkereid kasutamata. Seega, jah, saame teha mõningaid asju, mida tahaksime teha. See ei ole täielik meetmete komplekt, mida me teha tahtsime – meil oli uue auto projekt ja see ei ole võrreldav sellega, mida me nende jokkeritega teha saame,” selgitas ta.
Rivaalmeeskonna pealik Richard Millener tunnistas, et otsus anda Hyundai’le võimalus kiiremaks ja usaldusväärsemaks muutumiseks ei tulnud Dovenby Halli meeskonnas kergelt.
“Alati on raskeid arutelusid, sest igaüks näeb meeskonnas asju erinevalt. Kui sa lähed inseneri juurde ja ütled, et tahame seda teha ja anda neile võimaluse tuua jokkereid ettepoole… Ma olen kindel, et igas teises meeskonnas oleks reaktsioon sama – ei mingil juhul,” sõnas Millener.
Ta mõistis küll inseneride vaatenurka, kes keskenduvad ainult sooritusele, kuid samal ajal, kui me aktiivselt kõike tagasi lükkame ja sunnime tootjat lahkuma [WRC-st], sest nad ei tunne, et neil on võimalusi, siis mis on parem?
“On alati arutelusid selle üle, mida me saame teha, et see oleks kõigi jaoks õiglane ja mis on sel hetkel spordi jaoks parim,” lisas Millener lõpetuseks.
Discussion about this post