Sellel nädalal saab taas alguse Monte Carlo ralli, mida peetakse rallimaailma üheks kõige prestiižsemaks sündmuseks, on alates selle loomisest 1911. aastal pakkunud põnevust ja väljakutseid nii sõitjatele kui ka rallifännidele üle maailma.
Alguse saanud Monaco vürsti Albert I eestvedamisel, oli ralli esialgne eesmärk propageerida autotransporti ja turismi Vahemere piirkonnas. Esimesed rallid olid rohkem endurance testid, kus sõitjad alustasid erinevatest Euroopa linnadest ja lõpetasid Monacos.
Aastate jooksul on Monte Carlo ralli läbinud mitmeid muudatusi, kuid on säilitanud oma ainulaadse iseloomu. Ralli eripäraks on selle muutlikud ilmastikutingimused, mis võivad hõlmata lund, jääd ja vihma ning millele lisanduvad kuivad asfalditeed. See kombinatsioon teeb sellest rallist ühe kõige ettearvamatuma ja tehniliselt nõudlikuma võistluse kogu WRC sarjas.
Ralli on olnud tunnistajaks paljudele legendaarsetele hetkedele rallispordi ajaloos. Näiteks 1964. aastal, kui ralli legend Paddy Hopkirk võitis Mini Cooperiga, üllatades kõiki suuremaid ja võimsamaid konkurente. See sõit mitte ainult ei tõstnud esile Mini brändi, vaid ka näitas, et strateegia ja osavus võivad võita puhta võimsuse.
Monte Carlo ralli on jätnud oma jälje ka Eesti rallispordi ajaloole. Markko Märtin oli esimene eestlane, kes võistles Monte Carlo rallil WRC sarjas. Ta tegi seda juba 2000. aastate alguses, rajades teed tulevastele Eesti rallitalentidele. Ta saavutas Monte Carlo rallil mitmeid märkimisväärseid tulemusi, sealhulgas jõudis ka poodiumile, mis oli tol ajal Eesti rallisportlaste jaoks märkimisväärne saavutus.
Täna, rohkem kui sajand hiljem, jätkab Monte Carlo ralli oma ajaloolise pärandi tähistamist, olles rallimaailma ikooniline osa, mis iga aasta meelitab kohale ralli tipptegijad ja fännid üle kogu maailma.
Neljapäeva õhtul kahe kiiruskatsega alguse saaval 2024 aasta Monte Carlo rallil aitab silma peal hoida ka Ralli.ee,kes teeb iga kiiruskatse olulisematest sündmustest kokkuvõtte.
Vaata lisaks ja räägi kaasa rallirahvas.ee:
Monte Carlo ralli ajakava (Eesti aja järgi):
Kolmapäev, 24. jaanuar
TestikatseRoute de la Garde (3,28 km) – kell 17.31
Neljapäev, 25. jaanuar
SS1Thoard / Saint-Geniez (21,01 km) – kell 21.35Go3 Sport & TV6
SS2Bayons / Bréziers (25,19 km) – kell 22.58Go3 Sport
Reede, 26. jaanuar
SS3 Saint-Léger-les-Mélèzes / La Bâtie-Neuve 1 (16,68 km) – kell 9.51 Rallistuudio / TV6
SS4 Champcella / Saint-Clément 1 (17,87 km) – kell 11.24 Rallistuudio / TV6
SS5 La Bréole / Selonnet 1 (18,31 km) – kell 12.57 Rallistuudio / TV6
Hoolduspaus
SS6Saint-Léger-les-Mélèzes / La Bâtie-Neuve 2 (16,68 km) – kell 15.56Go3 Sport
SS7Champcella / Saint-Clément 2 (17,87 km) – kell 17.29Go3 Sport
SS8La Bréole / Selonnet 2 (18,31 km) – kell 19.02Go3 Sport & TV6
Laupäev, 27. jaanuar
SS9Esparron / Oze 1 (18,79 km) – kell 9.05Go3 Sport & TV6
SS10Les Nonières / Chichilianne 1 (20,04 km) – kell 10.53Go3 Sport
SS11Pellafol / Agnières-en-Dévoluy 1 (21,37 km) – kell 12.06Go3 Sport
Hoolduspaus
SS12Esparron / Oze 2 (18,79 km) – kell 15.05Go3 Sport & TV6
SS13Les Nonières / Chichilianne 2 (20,04 km) – kell 16.53Go3 Sport
SS14Pellafol / Agnières-en-Dévoluy 2 (21,37 km) – kell 18.06Go3 Sport
Pühapäev, 28. jaanuar
SS15La Bréole / Selonnet 3 (18,31 km) – kell 8.04Go3 Sport
SS16Digne-les-Bains / Chaudon-Norante (19,01 km) – kell 9.35Go3 Sport
SS17La Bollene-Vésubie / Col de Turini (14,80 km) – kell 13.15Go3 Sport & TV6
Avalda arvamust post