Rahvusvaheline Autoliit (FIA) plaanib järgmisel hooajal mitmeid tehnilisi muudatusi, sealhulgas hübriidseadmete eemaldamist ja väiksemat õhupiiraja ava.
Just see viimane osa, ehk senise õhupiiraja ava vähendamine seniselt 36 mm-lt 35 mm-le ja sellega auto jõudluse vähendamine on tekitanud mitmetes sõitjates muret autode kiiruse liigse vähenemise osas.
Loe lisaks ka: AMETLIK! FIA kinnitas hübriidide eemaldamise järgmise aasta Rally1 autodelt
Ka värske maailmameister Thierry Neuville ei ole rahul sellise reeglimuudatusega, sest belglane sai Jaapani ralli eel Hispaanias proovida Rally1 autot ilma hübriidseadmeta, kirjutab Rallit.fi.
„Olen sõitnud autoga ilma hübriidita ja loomulikult ilma lisaraskuseta. Sõitsin selle aasta standardse piirajaga ja see tundus päris hea. Ajasõidus võrreldes Andreaks Mikkelseniga olin kaks kümnendikku kiirem, nii et ajad olid üsna lähedased,“ kirjeldas Neuville Hispaanias tehtud testisõidu kogemust.
„Just sellepärast olen üsna mures väiksema piiraja kasutuselevõtu pärast, sest autod võivad olla üsna palju aeglasemad,“ sõnas Neuville.
Neuville on oma seisukohta FIA-ga ka telefoni teel arutanud, kuid ei usu, et teda kuulda võetakse. „Ausalt öeldes ei usu ma, et nad kavatsevad arvestada millegagi, mida ma olen öelnud, mis on taaskord tõeliselt frustreeriv. Aga vähemalt on sõnum edasi antud,“ lisas ta.
FIA poolt avaldatud reeglimuudatused:
Sõitjad eelistaksid võimalikult võimsaid autosid, kuid reeglimuudatustel on oma plussid ja miinused. „Jah, saame auto kaalust 80 kilogrammi maha, mis on mõnes kurvis hea, kuid samal ajal kaotame 130 hobujõudu. Kruusal ma ei oska veel hinnata, aga vähemalt asfaldil oleks lisavõimsusest kindlasti kasu,“ tõdes Neuville.
Rallimaailm jääb ootama, kuidas FIA ja meeskonnad muudatustega kohanevad ning kuidas need mõjutavad tulevaste hooaegade sõite. Kuigi eesmärk on kulude vähendamine ja turvalisuse parandamine, jääb selgusetuks, kas need muudatused suudavad rahuldada nii sõitjate kui ka tootjate ootusi.