Möödunud hooajal otsustasid WRC saja juhtfiguurid hakata sõitjaid karistama liigse sõnavõtu pärast. Üheks karistuse saajaks oli mäletatavasti Sebastien Ogier, kes kritiseeris Kreeka ralli korraldajaid liiga lühikeste stardivahede tõttu.
Ogier’ kommentaarid ei meeldinud aga võistluse korraldajatele, ning talle määrati tingimuslik 30 000 euro suurune trahv, mis tuleb tasuda, kui ta sarnase rikkumise kahe aasta jooksul kordab.
WRC lähenemine erineb oluliselt näiteks Vormel 1-st, kus pilootide avaldusi ja isegi kriitikat sageli aktiivselt kajastatakse. F1-s on sõitjate raadiosõnumid ja emotsionaalsed hetked saanud üheks osaks spordi võlust, tuues kaasa suurema fännide huvi ja kaubandusliku edu.
M-Sporti tiimipealik Richard Millener usub, et WRC võiks selles osas F1-st õppida. „Jah, absoluutselt,“ ütles ta RallyJournal.com-ile. „See on midagi, mille kallal me WRC promootori ja FIA-ga palju töötame. Tahame neid lugusid rohkem esile tuua. Promootori eesmärk on luua juhtimiskeskus, kus saame kuulda rohkem raadiosidet meeskondade ja sõitjate vahel. Tahame, et see oleks ainus suhtluskanal, nii et teleproduktsioon ja meedia saaksid teada, mis telgitagustes tegelikult toimub,“ selgitas Millener.
Ta lisas, et paljud lood jäävad praegu rääkimata, kuid tehnoloogia areng avab uusi võimalusi. „Hetkel liigume õiges suunas, aga kui tehnoloogia ja võimalused arenevad, on tohutult potentsiaali, mida veel ära kasutada.“
Millener ei tahtnud otseselt kommenteerida, kas sõitjad peaksid saama meedias täiesti vabalt arvamust avaldada, kuid oli üldiselt kriitiline karistuste määramise suhtes. „Sõnavabaduse osas – see on poliitiline segadus, millesse ma ei taha liiga sügavale minna. Aga ma arvan, et on oluline leida tasakaal emotsioonide ja professionaalse käitumise vahel. Ma ei usu, et vannutakse või räägitakse kõike täiesti otse, kui ollakse pressikonverentsil või sarnases olukorras. See ei ole alati hea eeskuju. Samas on oluline, et sõitjad näitaksid kirge ja räägiksid, mis tegelikult toimus,“ märkis ta.
Kuigi ta ei maininud Ogier’d otseselt, tõi ta välja, et trahvid ei pruugi olla parim lahendus. „Aga meeskonnad ja sõitjad peavad õppima oma sõnumit kontrollima ja seda edastama viisil, mis aitab sporti edendada. Ma saan aru, mida FIA üritab saavutada, aga lihtsalt reeglite rikkumise eest trahvimine ei tundu parim viis selle juhtimiseks,“ lisas Millener.
Tiimijuhi sõnul vajab WRC rohkem isiksusi ja lugusid, mis fänne kaasa haaraksid. „Peame looma karaktereid ja pakkuma rohkem kajastust katsete vahel. Tagasiside, mida oleme saanud, näitab, kui oluline see on. Aga kahjuks ei mõista kõik, kui palju tööd see nõuab. Väikeste muudatuste tegemine võtab sageli liiga kaua aega,“ tõdes ta.
Uus juhtimiskeskus, mille kallal promootor töötab, võib olla samm õiges suunas, kuid Milleneri sõnul läheb selle täielikuks rakendamiseks aega. „Arvan, et pidev ja läbimõeldud areng on parim tee edasi. Kui juhtimiskeskus valmib 2025. aastal, kulub ilmselt veel paar aastat, et täielikult realiseerida visiooni, mida me tahame saavutada. Aga kui jätkame arendustööd, saame luua parema ja põnevama spordiala,“ lisas ta lõpetuseks.
2025 aasta MM-hooaeg algab Monte Carlo ralliga, mis sõidetakse 23.–26. jaanuaril.