Paar nädalat tagasi sai Oliver Solberg Uus-Meremaa rallil kirja korraliku tulemuse, kui lõpetas ralli viiendana. Vahetult pärast võistlust teatas Hyundai meeskond aga, et koostöö noore tulevikulootusega lõpetatakse. Tema ainus lahendus tipptasemel autoralliga jätkamine näib nüüd olevat M-Sport.
Prantsuse väljaanne tegi Solbergiga intervjuu, mille täis mahus ka teieni toome:
Kuidas sa ennast tunned peale sellist uudist?
“Olukord võiks parem olla, aga võiks ka halvem olla” ( Naerab ).
Millal sa said teada, et sinu lepingut ei pikendata?
“Pühapäeva õhtul peale Uus-Meremaa rallit. Meeskond teavitas kõigepealt mu vanemaid, seejärel selgitasid olukorda. Siis ütles meeskonna juht mulle, et see on keeruline, sest korealased tahavad järgmiseks aastaks kogenud sõitjat ja neljanda auto jaoks pole eelarvet.”
Mis oli sinu reaktsioon? Kas see oli üllatus?
Mis oleks saanud edasi?
“Kõik oli valmis… kõik. Uus kaheaastane leping Hyundaiga laual, kuid allkirjad jäid sellele panemata.”
Kas teie tulemuste kohta on olnud ohumärke, paremate tulemuste nõudmist või mõnda muud ultimaatumit?
“Keegi ei öelnud mulle midagi. Terve hooaja paluti mul õppida ja sõita. Nad ütlesid: “Me teame, et autot on raske juhtida ja olukord meeskonnas ei ole lihtne ja bla-bla-bla, tulevik on ees ja jääge rahulikuks, ärge muretsege…. Nii et ma ei pidanud paanitsema… ja siis selline pauk! See on imelik.”
Kas see on teie arvates põhjendatud?
“Raske vastata. See oli minu esimene aasta sellel tasemel ja see polnud isegi terve hooaeg (Oliver osales 2021. aastal 5-el WRC etapil ja 2022. aastal 13. rallist osales kaheksal. – Toimetaja). Meil tekkis autoga palju tehnilisi probleeme. Mul oli ka kaks avariid, aga seda juhtub kui oled alles noor ja õpid.”
Kuidas sa selgitaksid seda, et meeskond investeerib sinusse kaks aastat ja siis äkki lõpetab kõik?
“Kõik sõltub sellest, mida Hyundai tulevikus teha plaanib. Kuna noori sõitjaid ei taheta, siis tundub, et Hyundai ei taha WRC-sse kauaks jääda. Mõnes mõttes saan aru, et kui nad ei taha pikas perspektiivis olla sarjaga seotud, ei pea nad kedagi ka koolitama. Nad ütlesid selle aasta alguses, et tahavad tulevikku vaadates areneda, kuid see on muutunud ja ma ei saa aru miks.”
Kas see tähendab, et tulemustest olenemata oleks teist loobutud?
“Võibolla kui ma oleksin kõik rallid võitnud! (Naerab).
Ma ei ole aga Ott Tänak ega Kalle Rovanperä ja kordan, et see oli minu esimene hooaeg.”
Mida positiivset jääb sulle meelde sellest hooajast?
“Õppisin kindlasti palju. See ei ole seotud ainult autoga. Sain kogemusi omandada ka poliitilistes aspektides. Õhkkond meeskonnas pole kunagi hea olnud. Sellega on väga raske elada, kui tegelikult ei tea mis edasi saab. Võib-olla oleksin pidanud istuma 4. autos ja lihtsalt sõitma? Ma tean, et mul on kiirus, aga kui pean kiireks sõitmiseks ületama piire, võib see põhjustada avariisid. Viimasel kahel võistlusel (Ypres ja Uus-Meremaa Toimetaja märkus) püüdsin neid kahte kombineerida: kui enesetunne hea oli, püüdsin saavutada häid aegu, või rahulikumalt sõites õppida.”
“Mõnes mõttes on positiivne ka see, et saan jätta seljataha kogu selle keskkonna ja kõik need poliitilised aspektid ja saan jälle naeratada!”
Millised on teie tuleviku võimalused?
“Natuke vara on öelda, kus me oleme, otsime lahendusi. Kulisside taga toimub palju, kuid istekohti pole palju saadaval.
Kas tagasi WRC2-te oleks mõistlik?
“Olen võistelnud Rally1 klassis alates eelmisest aastast ja ma ei taha absoluutselt ühtegi kategooriat allapoole langeda. Tahan jätkuvalt õppida ja areneda kõrgeimal tasemel. Töötame lahenduse kallal ja see on see, mida eelistan eelkõige, kuid hetkel pole veel teada, kas see ka õnnestub. Küll aga teate te kindlasti meie pere motot: “Solberg ei anna kunagi alla!”
Kas M-Sport on hetkel ainus võimalus turul? Kas olete helistanud Malcolm Wilsonile?
“Tõsi, Toyotas tundub kõik paigas olevat ja pilooti ei otsita. Aga eks pean kõigiga ühendust võtma”
Kas jätkad järgmisel aastal kindlasti WRC-s?
“Ei, seda on võimatu ennustada. Mida ma aga tean, on see, et nüüd võin sõita millega tahan. Mul ei ole lubatud küll mõne teise kaubamärgiga MM-sarjas võistelda, aga näiteks oma Pologa võin ma sõita teistel võistlustel. Ma ei soovi jääda passiivseks kuni järgmise hooaja alguseni. Ma lähen siiski ka Jaapanisse kohale. Ma ei saa küll võistelda, kuid tulevikku silmas pidades saan radadega tutvuda.”