2019. aasta autoralli maailmameister Ott Tänak, leiab, et uus hübriidtehnoloogiata Rally1 autode põlvkond vastab rohkem sellele, mida klassikaline ralliauto peaks endast kujutama.
Tänaku sõnul on autod tänu lihtsamale kontseptsioonile kergemad ja juhitavamad, mis teeb nende kasutamise nauditavamaks.
Teatavasti tänavu kehtima hakkavad uued reeglid tähistavad olulist muutust – Rally1 autod ei kasuta enam hübriidtehnoloogiat, mis varasemalt lisas autodele 130 hobujõudu.
Kuigi see muudab autod veidi aeglasemaks, on hübriidseadmete eemaldamine kaalu märgatavalt vähendanud. Autod on nüüd ligikaudu 87 kilogrammi kergemad, mis parandab nende juhitavust ja muudab need „mängulisemaks“.
Monte Carlo ralli, mis toimub sel nädalal, on esimene võistlus, kus uued autod rajale lähevad. Meeskonnad on eelmisest aastast alates testinud uut tehnoloogiat ja Hankooki rehve, mis samuti sellel hooajal kasutusele võetakse.
„Auto kohandamine reeglimuudatustega on olnud suur töö,“ rääkis Tänak väljaandele Motorsport.com. „Ralliauto kontseptsioon on nüüd taas palju lihtsam. Varem oli meil igasuguseid strateegiaid – pidime planeerima, millal ja kuidas hübriidi kasutada, ja lisama selle legendi. Nüüd on kõik tagasi üsna põhitasemel ja sarnane sellele, kuidas asjad kunagi olid.“
Ta lisas, et kergem auto on suureks plussiks. „Mootorispordis on kaal väga tähtis. Kui auto on kergem, on see ka mängulisem, mis on väga positiivne,“ avaldas Tänak. „Me kaotasime küll ühe millimeetri turbopiirajalt, mis tähendab vähem võimsust, aga üldine kontseptsioon on siiski päris hea.“
Tänak tunneb end uue hooaja eel kindlamalt kui mullu. „Esiteks on selge, et tunneme ennast hooaja alguses palju mugavamalt kui eelmisel aastal,“ sõnas ta. „Me juba tunneme autot ja meeskonda ning oleme kindlasti paremini ette valmistatud. Eelmise aasta lõpus tundsin end autos eriti asfaldil juba päris hästi ja enesekindlalt.“
Monte Carlo ralli on Tänaku sõnul üks nendest võistlustest, mida ta on enne hübriidi rohkem nautinud. „Hübriidiaeg tegi selle keerulisemaks, aga sel aastal, olles tagasi samas autos, saame kasutada eelmise aasta kogemusi. See teeb alguse kindlasti lihtsamaks,“ lisas ta.
Autoralli MM-sarja hooaja avaetapp Monte Carlos sõidetakse 23.-26. jaanuaril.
Monte Carlo rallil aitab silma peal hoida ka ralli.ee, kes teeb iga kiiruskatse olulisematest sündmustest kokkuvõtte.
Monte Carlo ralli ajakava leiate siit.