Hyundai on veendunud, et i20 N Rally1 „Evo”-versioon on märkimisväärne edasiminek – seda kinnitab nii meeskonna kogemus tänavustelt kruusarallidelt kui ka Adrien Fourmaux’ kiirus hiljutisel Jaapani etapil. Hooaja viimasel võistlusel Saudi Araabias on uuendatud masinaga stardis ka Ott Tänak.
Spordidirektor Andrew Wheatley sõnul on uue mudeli areng selgelt tajutav. „Meil on nüüd piisavalt andmeid ja võrdlusi, et öelda: Evo on parem auto. Eriti kruusarallidel, kus me varem hätta jäime, on ta kiirem – see on kindel,” märkis ta DirtFishile.
Hyundai kasutas võimalust viia korraga ellu kogu järelejäänud homologatsiooniuuenduste pakett, tehes autole ulatuslikke muudatusi. Suurimad arendused puudutasid vedrustust, mille kaldus paigutus asendati peaaegu vertikaalse lahendusega, mis sarnaneb nüüd Toyota GR Yarise ja Ford Puma lähenemisele. Täiendusi tehti ka jõuülekandes.
Esialgu ei olnud selge, kas Evo on reaalne edasiminek. Kanaari saarte rallil jäid kõik Hyundai autod konkurentidest selgelt maha ning meeskond ei saanud kindlalt väita, et probleemid olid lahendatud. Kuid Jaapani rallil asjad muutusid. Fourmaux võitles seal stabiilselt esikohakonkurentsis, enne kui pühapäevane avarii tema võistlusele punkti pani.
Tänak, kes kasutas veel Kesk-Euroopa ja Jaapani rallidel vanemat mudelit, saab nüüd samuti Evo rooli. „Ott valis siis vanema auto, kuna meil polnud veel piisavalt infot Evo seadistuse kohta. See oli tol hetkel õige otsus,” sõnas Wheatley. „Aga nüüd, nähes Adrieni esitust, oleme kindlad, et uus versioon suudab olla konkurentsis ilma, et sõitja peaks iga kord piiri peal riskima.”
Siiski pole uus auto veel täiuslik. Fourmaux kurtis mõnel katsel äkilise ülejuhitavuse üle ning meeskond tunnistab, et Evo vajab veel seadistuse täiendamist. Eriliseks proovikiviks oli Jaapani vihmane pühapäev, kus kasutati seni proovimata täisvihmaseadistust. Üllatuslikult toimis see hästi.
„Adrien ütles, et auto käitus ootuspäraselt – pidurdas õigel hetkel, pööras täpselt ja andis enesekindlust. Katse esimeses pooles ta veel kohanes, aga teises pooles juba surus. Vaheajad näitasid, et olime konkurentsis,” lisas Wheatley.
Tema sõnul ei pea keegi autot ideaalseks igas kurvis, kuid üldine tagasiside sõitjatelt on selge: Hyundai on uue mudeliga palju lähemal võiduvõimekusele. Meeskond usub, et Evo-mudeliga ollakse 2026. aastal paremini valmis esikohtade nimel võitlema.
Saudi Araabia rallil stardivad kõik kolm Hyundai põhisõitjat – Tänak, Fourmaux ja Thierry Neuville – Evo-versioonis autoga. Meeskonna eesmärk on lõpetada hooaeg tugeva tulemusega ja kinnistada usaldus oma uue tehnilise platvormi vastu.
















