Jaapani MM-ralli viimasel päeval tegi Ott Tänak vea, mis mitte ainult ei lõpetanud tema enda sõitu, vaid andis Toyotale võimaluse võita meeskondlik maailmameistritiitel. Tänaku otsus võtta suuremaid riske, kui olukord nõudis, tõi kaasa Hyundai tiimijuhi Cyril Abitebouli karmi kriitika.
Tänaku väljasõit kindlustas meeskonnakaaslasele Thierry Neuville’ile karjääri esimese maailmameistritiitli. Samas avas see Toyotale võimaluse võidelda meeskondliku maailmameistritiitli nimel, mille nad ka napi kolme punktiga võitsid. Kui Tänak oleks suutnud rajal püsida, oleks Hyundai suure tõenäosusega lahkunud Jaapanist mõlema tiitliga.
Hyundai tiimijuht ei varjanud oma pettumust. “Pean tunnistama, et pole temaga veel isiklikult rääkinud, kuna me ei ole kohtunud. Oleme vahetanud mõned WhatsAppi sõnumid, aga selliste teemade arutamiseks pole see kindlasti õige viis. Me räägime sellest hiljem,” ütles Abiteboul Rallit.fi-le.
Abiteboul kritiseeris Tänaku lähenemist, tuues välja, et viimase päeva eesmärk oli lihtsalt püsida esikolmikus või -viisikus, mitte riskida võidu nimel. “Suurim küsimus on, kas nad ise mõistavad, millal muutub riskitase liiga kõrgeks. Minu hinnangul oli täiesti selge, et nad tulid katsel liiga kiiresti. Kas see oli ka neile selge? Ma ei tea,” lisas tiimijuht.
Ta rõhutas, et Tänakule anti eesmärk ja juhised selgelt edasi. “Meie sihiks oli koht kolmandast viiendani – midagi enamat ei olnud vaja. Hulljulge kiirustamine polnud vajalik,” rõhutas Abiteboul.
Tänaku vea ulatust suurendas asjaolu, et ta startis viimasena ja oleks pidanud teadma meeskonna üldist olukorda. “Oli teada, et meil oli temaga side, kuid reaalajas infot autosse edastada me siiski ei saa. Tunnistan, et meil on puudujääke selles, kuidas edastame sõitjatele riskihinnanguid enne ja pärast katseid. See on midagi, mida peame parandama,” nentis Abiteboul.
“See oli juba eelmisel aastal minu jaoks suur murekoht. Arutasime seda ja mul ei õnnestunud juurutada süsteemi, mis võimaldaks sõitjatega enne või pärast igat katset suhelda riskitaseme üle, mida tuleb võtta. See on kindlasti valdkond, kus peame paremaks saama. Võib-olla on Toyotal selles osas eeliseid – ma ei tea nende sisemisi protsesse ega sideprotokolle,” lisas Abiteboul.
Kuigi Abiteboul võttis osa süüst enda peale, jäi peamine vastutus siiski Tänakule.
“See on tohutu pettumus, eriti kui arvestada kõike, mida ta on teinud ja tuge, mida meeskond talle pakkus. Oleme sel aastal olnud töökindluse osas väga tugevad. Oleme talle andnud äärmiselt töökindla auto. See ei olnud alati nii kiire, kui ta oleks soovinud, ega võib-olla päris selline, nagu ta oleks tahtnud juhitavuse ja tasakaalu osas, aga see oli hea.”
“Tahan uskuda, et kõik osapooled õpivad ja arenevad sellest õnnetusest. Kui tal on eesmärk, mille ta endale seadnud on, peab ta selles valdkonnas arenema. See on kindel,” lisas Abiteboul lõpetuseks.