• Saada Uudis
  • Reklaam
  • Kontakt
  • Meeskond
  • Mis või kes on RALLI.ee?
  • Kasutajatingimused
  • Privaatsuspoliitika
oktoober 21, 2025
  • Logi Sisse
  • Registreeru
Ralli.ee
  • WRCtop
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
  • ERC
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muu
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Dakar
    • Maratonralli
    • Muu
  • Videod
    • RalliTV
    • WRC Videod
    • VLOG
    • Autoralli Videod
    • Crashid ja muud Videod
    • Rallikrossi Videod
    • Fotogalerii
    • Ralli
No Result
View All Result
Ralli.ee
  • WRCtop
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
  • ERC
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muu
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Dakar
    • Maratonralli
    • Muu
  • Videod
    • RalliTV
    • WRC Videod
    • VLOG
    • Autoralli Videod
    • Crashid ja muud Videod
    • Rallikrossi Videod
    • Fotogalerii
    • Ralli
No Result
View All Result
Ralli.ee
No Result
View All Result
Home WRC

Hyundai boss andis Ott Tänaku eksimusele terava tagasiside: “See oli täiesti tarbetu risk”

Admin Admin
24.11.2024 22:23
WRC
Ott Tänak ja Cyril Abiteboul Jaapani rallil 2024, Foto: Austral / Hyundai Motorsport GmbH

Ott Tänak ja Cyril Abiteboul Jaapani rallil 2024, Foto: Austral / Hyundai Motorsport GmbH

1k
SHARES
Jaga FacebookiJaga TwitteriWhatsApp

Jaapani MM-ralli viimasel päeval tegi Ott Tänak vea, mis mitte ainult ei lõpetanud tema enda sõitu, vaid andis Toyotale võimaluse võita meeskondlik maailmameistritiitel. Tänaku otsus võtta suuremaid riske, kui olukord nõudis, tõi kaasa Hyundai tiimijuhi Cyril Abitebouli karmi kriitika.

 

Tänaku väljasõit kindlustas meeskonnakaaslasele Thierry Neuville’ile karjääri esimese maailmameistritiitli. Samas avas see Toyotale võimaluse võidelda meeskondliku maailmameistritiitli nimel, mille nad ka napi kolme punktiga võitsid. Kui Tänak oleks suutnud rajal püsida, oleks Hyundai suure tõenäosusega lahkunud Jaapanist mõlema tiitliga.

Hyundai tiimijuht ei varjanud oma pettumust. “Pean tunnistama, et pole temaga veel isiklikult rääkinud, kuna me ei ole kohtunud. Oleme vahetanud mõned WhatsAppi sõnumid, aga selliste teemade arutamiseks pole see kindlasti õige viis. Me räägime sellest hiljem,” ütles Abiteboul Rallit.fi-le.

Abiteboul kritiseeris Tänaku lähenemist, tuues välja, et viimase päeva eesmärk oli lihtsalt püsida esikolmikus või -viisikus, mitte riskida võidu nimel. “Suurim küsimus on, kas nad ise mõistavad, millal muutub riskitase liiga kõrgeks. Minu hinnangul oli täiesti selge, et nad tulid katsel liiga kiiresti. Kas see oli ka neile selge? Ma ei tea,” lisas tiimijuht.

Ta rõhutas, et Tänakule anti eesmärk ja juhised selgelt edasi. “Meie sihiks oli koht kolmandast viiendani – midagi enamat ei olnud vaja. Hulljulge kiirustamine polnud vajalik,” rõhutas Abiteboul.

Tänaku vea ulatust suurendas asjaolu, et ta startis viimasena ja oleks pidanud teadma meeskonna üldist olukorda. “Oli teada, et meil oli temaga side, kuid reaalajas infot autosse edastada me siiski ei saa. Tunnistan, et meil on puudujääke selles, kuidas edastame sõitjatele riskihinnanguid enne ja pärast katseid. See on midagi, mida peame parandama,” nentis Abiteboul.

“See oli juba eelmisel aastal minu jaoks suur murekoht. Arutasime seda ja mul ei õnnestunud juurutada süsteemi, mis võimaldaks sõitjatega enne või pärast igat katset suhelda riskitaseme üle, mida tuleb võtta. See on kindlasti valdkond, kus peame paremaks saama. Võib-olla on Toyotal selles osas eeliseid – ma ei tea nende sisemisi protsesse ega sideprotokolle,” lisas Abiteboul.

 

Kuigi Abiteboul võttis osa süüst enda peale, jäi peamine vastutus siiski Tänakule.

“See on tohutu pettumus, eriti kui arvestada kõike, mida ta on teinud ja tuge, mida meeskond talle pakkus. Oleme sel aastal olnud töökindluse osas väga tugevad. Oleme talle andnud äärmiselt töökindla auto. See ei olnud alati nii kiire, kui ta oleks soovinud, ega võib-olla päris selline, nagu ta oleks tahtnud juhitavuse ja tasakaalu osas, aga see oli hea.”

“Tahan uskuda, et kõik osapooled õpivad ja arenevad sellest õnnetusest. Kui tal on eesmärk, mille ta endale seadnud on, peab ta selles valdkonnas arenema. See on kindel,” lisas Abiteboul lõpetuseks.

Märksõnad: Cyril AbiteboulOtt Tänak
Share400Tweet250Send

Soovitame sulle ka neid

Richard Millener ja Gregoire Munster. Foto: M-Sport Ford WRT
WRC

Erinevalt Hyundaist eelistab M-Sport 2027. aastaks uue WRC auto ehitamist Rally2 versiooni täiendamisele

21.10.2025 14:59
Richard Millener ja Martins Sesks Poola rallil, Foto: M-Sport
WRC

Mārtiņš Sesks saab M-Spordi Ford Pumaga veel ühe võimaluse

20.10.2025 11:19
Thierry Neuville ja Martijn Wydaeghe, Kesk-Euroopa rallil 2025, Foto: Austral / Hyundai Motorsport GmbH
WRC

Neuville avaldas, et isegi ilma avariita poleks nad suure tõenäosusega ralli lõpuni jõudnud

19.10.2025 20:53
Ott Tänak Kesk-Euroopa MM-ralli 2025, Foto: Austral Hyundai Motorsport GmbH
WRC

Ott Tänak: minu jaoks on tänavune tiitliheitlus lõppenud

19.10.2025 18:14
PUNKTISEIS: Selline näeb välja punktiseis peale Kesk-Euroopa MM-rallit
WRC

PUNKTISEIS: Selline näeb välja punktiseis peale Kesk-Euroopa MM-rallit

19.10.2025 15:18
Ott Tänak ja Martin Järveoja Kesk-Euroopa MM-ralli 2025, Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool
WRC

Kahju! Ott Tänak ja Martin Järveoja langesid viimase katsega kolmandaks – Ralli võitis Kalle Rovanperä

19.10.2025 15:13

Ralli.ee portaali majutab    Veebimajutus ja domeeni registreerimine Zones

WRC Uudised

Richard Millener ja Gregoire Munster. Foto: M-Sport Ford WRT

Erinevalt Hyundaist eelistab M-Sport 2027. aastaks uue WRC auto ehitamist Rally2 versiooni täiendamisele

Indrek
21.10.2025 14:59
0

Richard Millener ja Martins Sesks Poola rallil, Foto: M-Sport

Mārtiņš Sesks saab M-Spordi Ford Pumaga veel ühe võimaluse

Indrek
20.10.2025 11:19
0

Thierry Neuville ja Martijn Wydaeghe, Kesk-Euroopa rallil 2025, Foto: Austral / Hyundai Motorsport GmbH

Neuville avaldas, et isegi ilma avariita poleks nad suure tõenäosusega ralli lõpuni jõudnud

Indrek
19.10.2025 20:53
0

Ott Tänak Kesk-Euroopa MM-ralli 2025, Foto: Austral Hyundai Motorsport GmbH

Ott Tänak: minu jaoks on tänavune tiitliheitlus lõppenud

Indrek
19.10.2025 18:14
0

PUNKTISEIS: Selline näeb välja punktiseis peale Kesk-Euroopa MM-rallit

PUNKTISEIS: Selline näeb välja punktiseis peale Kesk-Euroopa MM-rallit

Indrek
19.10.2025 15:18
0

Esapekka Lappi ja Janne Ferm, 2023 Monte Carlo ralli, Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool
Ajaloonurk

Monte Carlo Ralli – Aegumatu klassika rallimaailmas!

24.01.2024 11:15

Tänane Top

Sebastien Ogier. Foto: Toyota Gazoo Racing WRT

Ogier avaldas, mis nende väljasõidu tegelikult põhjustas

18.10.2025 13:43
Richard Millener ja Gregoire Munster. Foto: M-Sport Ford WRT

Erinevalt Hyundaist eelistab M-Sport 2027. aastaks uue WRC auto ehitamist Rally2 versiooni täiendamisele

21.10.2025 14:59
VIDEO: Vaata Tänaku eksimust eelviimasel katsel

VIDEO: Vaata Tänaku eksimust eelviimasel katsel

19.10.2025 14:23
Richard Millener ja Martins Sesks Poola rallil, Foto: M-Sport

Mārtiņš Sesks saab M-Spordi Ford Pumaga veel ühe võimaluse

20.10.2025 11:19
Thierry Neuville ja Martijn Wydaeghe, Kesk-Euroopa rallil 2025, Foto: Austral / Hyundai Motorsport GmbH

Neuville avaldas, et isegi ilma avariita poleks nad suure tõenäosusega ralli lõpuni jõudnud

19.10.2025 20:53
Ott Tänak Kesk-Euroopa MM-ralli 2025, Foto: Austral Hyundai Motorsport GmbH

Ott Tänak: minu jaoks on tänavune tiitliheitlus lõppenud

19.10.2025 18:14

Ralli.ee portaali majutab
Veebimajutus ja domeeni registreerimine Zones

© 2019 ralli.ee

Tere Tulemast Tagasi!

Logi sisse Facebookiga
Logi sisse Google'iga
VÕI

Logi Sisse

Unustasid Parooli? Registreeru

Registreeru kasutajaks

Registreeru Facebookiga
Registreeru Google'iga
VÕI

Fill the forms below to register

Kõik väljad on nõutud. Logi Sisse

Taasta parool

Parooli lähtestamiseks sisestage oma kasutajanimi või e-posti aadress.

Logi Sisse
No Result
View All Result
  • WRC
  • ERC
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
    • Dakar
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muud Alad
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Maratonralli
    • Muu
  • Saada Uudis või Vihje
  • Logi Sisse
  • Registreeru
  • Cart

© 2019 ralli.ee