Sellel aastal WRC-sarjas kasutusele võetud uus punktide jagamise süsteem on tekitanud palju arutelusid nii võistlejate kui ka fännide seas, kuna selle keerukus ja punktide jaotamine on paljude arvates vähendanud ralli üldvõidu tähtsust.
Tänavu jagatakse punkte eraldi laupäeval ja pühapäeval, kusjuures sõitjad saavad laupäevase päeva lõpus tingimuslikud punktid oma üldise positsiooni põhjal. Need punktid kinnitatakse ainult juhul, kui nad lõpetavad ralli pühapäeval.
Lisaks jagatakse eraldu punkte ka pühapäevase päeva ning punktikatse eest. Kuigi uus süsteem loodi selleks, et muuta pühapäevad põnevamaks, on sõitjad ja meeskonnad kriitilised punktide jaotuse suhet, kuna mitmel korral on juhtunud nii, et ralli võitja ei kogunud nädalavahetusel kõige rohkem punkte. Viimane selline juhtum toimus Kesk-Euroopa rallil, kus teise koha saanud Elfyn Evans teenis kaks punkti rohkem kui ralli võitja Ott Tänak.
FIA on varem teatanud, et nad kaaluvad mitmeid uusi ettepanekuid punktisüsteemi parandamiseks. WRC kategooria juht Marina Dunach kinnitas väljaandele Autosport: “Meil on erinevaid lahendusi ja oleme sellest terve hooaja rääkinud. Iga kahe nädala tagant on meil sportlikud töörühmad ja laual on erinevad valikud sõitjate esindaja Scott [Martin] ning tootjate ja WRC Promoteri poolt. Usume, et meil on nüüd võimalus esitada see, millega enam-vähem kõik nõustuvad, Maailma Mootorispordinõukogus hääletusele ja võib-olla saame järgmiseks aastaks uue punktisüsteemi.”
Dunach lisas: „Oleme katsetanud erinevaid valikuid Exceli failidega, et näha, mis juhtuks erinevate tulemuste kasutamisel ja mõelnud, mis oleks meistrivõistluste jaoks parim. Me kõik tunneme enam-vähem, et see on võib-olla nüüd kõige õiglasem.”
Väidetavalt annaks uus reegli ettepanek suurema tunnustuse ralli võitjale, tagades sellega, et esikoha saavutanud sõitja saab endale ka suurima punktisaagi.