Kahekordne autoralli maailmameister Kalle Rovanperä leiab, et rahvusvaheline autoliit (FIA) peaks kehtestama selged reeglid MM-rallide päevapikkuste kohta.
Tema hinnangul on praegune olukord ebainimlik ning ohutuse seisukohast murettekitav.
Soomlase kriitika sai ajendi Portugali etapist, mille reedene võistluspäev venis üle 15 tunni pikkuseks. Rovanperä tiimikaaslane Sebastien Ogier kirjeldas seda kui üht oma karjääri väsitavaimat kogemust, ning Ott Tänak võrdles rallisõitjate kohtlemist loomadega.
„FIA peaks kehtestama konkreetse reegli, kui pikk võib ühe päeva programm maksimaalselt olla,“ ütles Rovanperä väljaandele DirtFish.
„Kui päev kestab nii kaua nagu Portugalis, peaks järgmisel hommikul saama kauem puhata. Ralliparki tagasi jõudmine ei tähenda, et me saame kohe magama minna.“
Rovanperä sõnul pidid sõitjad pärast hilisõhtust lõpetamist tõusma laupäeva hommikul juba enne kella viit.
„Lahendus oleks lihtne – pole tarvis alustada kell kuus. Võiksime alustada kell üheksa ja vastavalt sellele päevakava kujundada. See on iga ralli korraldaja võimuses,“ lisas ta.
Praegused WRC reeglid määratlevad küll maksimaalse katsekilometraaži, kuid päevapikkusele ajalist ülempiiri seatud ei ole. Rovanperä hinnangul on see puudujääk, mis ohustab nii sõitjate turvalisust kui ka rallide kvaliteeti.
„Räägime pidevalt liiklusohutusest, ent samal ajal istume roolis mitmeid päevi järjest vaevu maganuna. Enamasti tuleme toime, kuid teatud hetkel on keskendumise säilitamine väga keeruline. Pole mingit vajadust 15 tundi järjest autos istuda,“ rõhutas soomlane.