Toyota WRC-meeskond on järgmisel aastal autoralli MM-sarjas võistlemas uue värvilahendusega. Kui varem olid auto põhivärvid valge ja punane, siis nüüd on selleks must.
Loe ka: Vau! Toyota avalikustas 2024 aasta WRC Yarise ootamatu värvilahenduse!
Fännide seas on uuenenud välimus saanud palju kiidusõnu, kuid Kalle Rovanperä kaardilugejaJonne Halttunen tõi välja hoopis ühe suure tõenäosusega tekkiva murekoha.
“Muidugi on tore, et midagi uut on tulemas, kuid sõitjate seisukohast on probleemiks see, et must värv tähendab alati päris kuuma autot,” rääkis Halttunen Rallit.fi-le.
“Autod on juba niigi väga soojad ja see (must värv) ainult suurendab seda.”
Mustades toonides Toyota GR Yaris Rally1-e katus on küll hõbedast värvi, et päikesest tulevat soojuskiirgust tagasi peegeldada, kuid sellest hoolimata valitsevad autos kindlasti varasemast kõrgemad temperatuurid.
WRC autode sisetemperatuur tõusis oluliselt aastal 2022, kui kasutusele võeti tänapäevased Rally1 autod, millede väljalaskesüsteem jookseb sisuliselt salongist läbi.
“Mäletan, kui olin esimest korda Rally1 autos, siis oli see isegi natuke hirmutav, kui palav seal oli,” nentis Halttunen.
Vaata lisaks ja räägi kaasa rallirahvas.ee:
“Olukord pole enam nii hull, sest on tehtud mõned muudatused ja hetkel on see täitsa talutav, aga alati, kui on tõeliselt kuumad rallid, pole see lihtne.”
Soomlase arvates lahendaks probleemi see, kui kõigile autodele paigaldataks konditsioneer, mis oleks reeglitega nõutud. “Sellisel juhul ei saaks keegi kaalu säästmiseks seda välja võtta. Lõppude lõpuks on see juba igal pool mujal, nagu näiteks Dakari rallil kasutuses,” lisas Halttunen. “Rallimehed peavad aga jätkama vanade traditsioonidega.”