Soome meedia andmetel oli äsja lõppenud autoralli MM-hooajal sarja suurimaks palgasaajaks Kalle Rovanperä. Ilta-Sanoma allikate väitel teenis Toyota sõitja tänavu põhipalgana ligikaudu kuus miljonit eurot, millele lisandusid tulud isiklikelt sponsoritelt.
Kuigi sõitjate täpsed töötasud ei ole avalikud, oli 25-aastane soomlane kindlalt palgaedetabeli tipus. Rovanperä mänedžer Timo Jouhki, kes on vastutanud nii ralli- kui ka värskete ringrajalepingute eest, ei lükanud suurusjärku ümber.
«Ma ei saa lepingu detaile kommenteerida, kuna tingimused ei luba seda teha. Saan rääkida vaid üldiselt, et MM-sarja tippude aastapalgad ulatuvadki miljonitesse,» nentis Jouhki.
Kuue miljoni eurone aastapalk ühtib ka M-Spordi pikaaegse juhi Malcolm Wilsoni hinnanguga. Kogenud rallijuht arvutas hiljuti Yleisradiole antud intervjuus, et ringraja sarja siirdudes võib Rovanperä järgmise kümne aasta vaates kaotada rallist saadavate tuludena ligi 50 miljonit eurot.
Uus hooaeg toob uue reaalsuse
Järgmisel aastal võistleb Rovanperä Jaapani Super Formula sarjas, sihiga jõuda 2027. aastaks vormel 2 sarja ning sealt edasi kuninglikku vormel 1 klassi. Allikate kinnitusel ja mänedžeri sõnul tähendab see üleminek Rovanperä jaoks olulist palgalangust.
Jouhki selgitas, et ringrajasõidus tippu pürgivatele sõitjatele maksavad selles etapis palka pigem sponsorid, mitte meeskonnad.
«Kalle järgmise aasta sissetulek on tunduvalt väiksem ja pole võrreldavgi viimase rallilepinguga,» kinnitas Jouhki. «Ta saab Toyotalt vaid väikese formaalse hüvitise, tegelik tulu tuleb sponsoritelt. Positiivne on see, et kõik senised suurtoetajad jätkavad Kallega koostööd ja Toyota katab kõik sõitmisega seotud kulud.»
Rovanperä suurimaks partneriks on viimastel aastatel olnud energiajoogitootja Red Bull.
Füüsiline ettevalmistus F1 treeneri käe all
Jouhki, kes on aastakümnete jooksul suunanud mitme Soome tipprallimehe karjääri, usub Rovanperä võimetesse ka ringrajal, kuid manitseb kannatlikkusele.
«Kalle on äärmiselt andekas, kuid tema kogemus ringrajal on veel väike. Me ei tea veel, kuidas ta kohaneb olukorraga, kus kõik autod on rajal koos,» rääkis Jouhki.
Suurimaks erinevuseks ralliga võrreldes on füüsilised nõudmised, eriti G-jõudude talumine. «Ringrajal on G-jõud tunduvalt suuremad, eriti pidurdamisel ja kurvides, mis koormab tugevalt kaela ja õlavöödet. Vormel 2 autod on väga rasked ka kätele,» selgitas mänedžer.
Et muutuseks valmis olla, on Rovanperä treeninud spetsiaalse kavaga juba pool aastat. Teda juhendab treener, kes töötab igapäevaselt vormel 1 sõitjatega. Detsembri alguses ootavad soomlast ees esimesed tõsisemad testipäevad vormel 2 autoga.















