Möödunud nädalavahetusel Keenia MM-võitu kaitsnud Ogier pidi leppima neljanda kohaga. Kaheksakordne autoralli maailmameister alustas rallit küll liidrina, kuid purunenud rehv langetas ta esikoha konkurentsist.
Ogieri meeksonnakaaslane Rovanperä suutis aga ralli lõpetada esimesena, mis oli tema jaoks juba hooaja neljas võit. Nädalavahetus tõi kindla jackpoti Toyotale, kui meeskonna kõik neli autot moodustasid lõpptulemustes esineliku.
“Kogu meeskond väärib suurt aplausi. Olen kindel, et ka Jaapanis on kõik õnnelikud,” ütles Ogier väljaandele Dirtfish.
Rovanperä on sellel aastal olnud omaette klassist. Soome rallisõitja lähim jälitaja MM-sarja punktiarvestuses on Thierry Neuville, kes kaotab talle aga juba 65 punktiga .
“Kiidan ka meeskonnakaaslasi, sest nad tegid taas võimsat tööd – eriti Kalle. Järjekordne võit – tema hooaeg on olnud tõeliselt muljetavaldav. Ta hakkab MM-sarja igavaks muutma,” ütles Ogier muiates.
“Nii et olge ettevaatlikud, reeglid võivad muutuda, ära liiga palju suru,” hoiatas prantslane meeskonnakaaslast naljatledes.
Ogier viitas stardijärjekorra reeglitele, mida tema valitsusajal mitu korda muudeti.
Ogier saavutas oma esimese meistritiitli Volkswagenis 2013. aastal, kui avapäeva stardijärjekord otsustati nn kvalifikatsioonisõidus. Esimesena valisid avapäeva stardikoha ajasõidu kiireimad sõitjad.
2014. aastal kehtisid samad reeglid, mis tänavu: ralli avapäeval sõideti MM-sarja edetabeli järjestuses ning kaks järgmist päeva vastupidises järjekorras vastavalt ralli hetkeseisule.
2015. ja 2016. aastal sai aga Ogier kruusarallidel veelgi rohkem kannatada. MM-sarja punktitabeli esinumber pidi rajapuhastajana tegutsema lausa kaks päeva, ja viimasel päeval starditi siis pööratud järjestuses vastavalt laupäeva lõpule.
Praegune stardijärjekorra reegel on kehtinud alates 2017. aastast.
Avalda arvamust post