Toyotaga kihutav Takamoto Katsuta tegi Rootsi MM-rallil oma senise parima etteaste. Jaapanlane püsis kogu nädalavahetuse tihedas heitluses võidu nimel, kuid pidi lõpuks siiski tunnistama meeskonnakaaslase Elfyn Evansi paremust vaid 3,8-sekundilise vahega.
Juba eelmisel aastal näitas Katsuta Rootsis head kiirust, ent siis lõppes tema sõit laupäeval rajalt väljasõiduga, mis kustutas lootused esikohale. Tänavu suutis ta aga auto rajal hoida ning teenis nii endale kui ka tiimile väärtuslikke punkte.
“Ausalt öeldes on tunded väga kahetised,” tunnistas Katsuta portaalile Rallit.fi.
“Loomulikult olen tiimi üle õnnelik. Üks mu eesmärkidest oli auto finišisse tuua, mis mul ka õnnestus. Selles mõttes olen rahul,” lisas ta.
Samas jäi esikoht valusalt lähedale.
“Olin terve nädalavahetuse võitluses esikoha nimel ja kaotasin lõpuks vaid mõne sekundiga. See teeb loomulikult haiget. Mu võidusõidukaaslane sõitis eelviimasel kiiruskatsel uskumatult hästi ja ma ei olnud sel hetkel veel päris valmis nii tugevalt ründama, kui oleksin soovinud.. See jättis finišis segased tunded,” tõdes Katsuta.
Jaapanlane edestas Rootsi lumistel teedel oma head sõpra Kalle Rovanperät, kes lootis talle isegi võitu. Katsuta unistab päevast, mil saab koos soomlase soovi täita.
“Kalle on üks mu parimaid sõpru. Muidugi lootsin võita, aga ehk oleme järgmine kord mõlemad poodiumil,” naeratas Katsuta.

Pühapäeval näitas jaapanlane küpset sõitu ega hakanud iga hinna eest võitu jahtima, kuigi hommikul tundus tema esimene MM-rallivõit juba käeulatuses olevat. See oleks ühtlasi lõpetanud 33-aastase pausi jaapanlastest rallivõitjate seas – viimati triumfeeris Kenjiro Shinozuka 1991. ja 1992. aastal Elevandiluuranniku rallil.
Katsuta mõistis siiski, et liigne riskimine pole parim lahendus. Tõenäoliselt mängis rolli ka vestlus tiimipealiku Jari-Matti Latvalaga.
“Ta ütles lihtsalt, et sõidaksin tunde järgi,” avaldas Katsuta.
“Aga lõpuks pidin auto finišisse tooma. Sain selle kohta väga selge sõnumi, nii et ma ei saanud eelviimasel kiiruskatsel liiga palju riske võtta. Tiim soovis, et teeksin tugeva ja stabiilse tulemuse. Nüüd, kui see on tehtud, loodan järgmisel korral saada loa rohkem rünnata,” vaatas Katsuta lootusrikkalt tulevikku.