Kuigi Rootsis debüteeris uuenduskuuri läbinud Hyundai i20, on meeskond otsustanud märtsi teises pooles sõidetaval Safari rallil Keenias kasutada vanemat i20 N Rally1 mudelit.
Möödunud nädalal sõidetud Rootsi rallil kasutasid Thierry Neuville, Ott Tänak ja Adrien Fourmaux kergemat ja uue vedrustusega i20 N Rally1 autot, mis oli osa kauaoodatud uuendustest.
Nagu varasemalt juba ka vihjatud, kinnitas Tänak DirtFishile antud intervjuus, et järgmisena sõidetaval Safari rallil Keenias, naaseb Hyundai hooaja avaetapil Monte Carlos kasutatud versiooni juurde. „Jah, me läheme tagasi vana auto peale,“ ütles 2019. aasta maailmameister. „See on ralli, kus töökindlus on prioriteet.“
Neuville selgitas lisaks, et otsus tuli seetõttu, et uute osade vastupidavust pole rasketes oludes piisavalt testitud.
„Kuna me ei saanud piisavalt testida karmidel teedel ja teame, et vana auto on selles osas tugev, otsustas meeskond riske vältida,“ ütles Neuville DirtFishile.
Aga kui hea oli uuendatud i20?
Rootsis lõpetasid Neuville ja Tänak vastavalt kolmanda ja neljanda kohaga. Tiitlikaitsja Neuville edestas küll meeskonnakaaslast, kuid tunnistas, et pidi maadlema auto tasakaalu ja rehvide kulumise probleemidega. Samas ei pidanud ta neid otseselt uuendustega seotud muredeks.
„Ma arvan, et see oli pigem rehvide teema,“ selgitas Neuville. „Lühikestel katsetel olime väga kiired ja tundsin end hästi, kuid pikematel katsetel tekkisid raskused, eriti kiiretes lõikudes.“
Tänak märkis, et kuigi uuendatud auto peaks paberil parem olema, ei suutnud meeskond Rootsis selle täit potentsiaali välja tuua.
„Kui auto töötab, on sellega mugav sõita,“ ütles Tänak. „Küsimus on nüüd selles, kuidas kogu pakett paika saada. Kõik on veel üsna värske ja tundub, et optimaalse seadistuse leidmine võtab aega.“
Hyundai tiimipealiku Cyril Abitebouli sõnul ei olnud uuendused suunatud talveralli jaoks ning nende tegelik mõju selgub alles hilisematel etappidel.
„Me ei teinud neid muudatusi selleks ralliks,“ ütles Abiteboul Rootsis. „Need on mõeldud kruusa- ja asfaldirallideks, eriti siledale kruusale. Küsige uuesti Soomes või Tšiilis – need rallid annavad tõelise vastuse.“
Hooaja järgmise etapp Keenias sõidetakse 20-23 märtsil.