• Saada Uudis
  • Reklaam
  • Kontakt
  • Meeskond
  • Mis või kes on RALLI.ee?
  • Kasutajatingimused
  • Privaatsuspoliitika
juuli 3, 2025
  • Logi Sisse
  • Registreeru
Ralli.ee
  • WRCtop
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
  • ERC
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muu
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Dakar
    • Maratonralli
    • Muu
  • Videod
    • RalliTV
    • WRC Videod
    • VLOG
    • Autoralli Videod
    • Crashid ja muud Videod
    • Rallikrossi Videod
    • Fotogalerii
    • Ralli
No Result
View All Result
Ralli.ee
  • WRCtop
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
  • ERC
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muu
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Dakar
    • Maratonralli
    • Muu
  • Videod
    • RalliTV
    • WRC Videod
    • VLOG
    • Autoralli Videod
    • Crashid ja muud Videod
    • Rallikrossi Videod
    • Fotogalerii
    • Ralli
No Result
View All Result
No Result
View All Result
Ralli.ee
Home WRC

Tänak Horvaatia ralli eel: positiivne oleks algatuseks ralli lõpetada

Admin lisas Admin
19.04.2022 12:02
WRC
Ott Tänak Autor/allikas: Hyundai Motorsport

Ott Tänak Autor/allikas: Hyundai Motorsport

Jaga FacebookiJaga TwitteriWhatsApp

Ott Tänak (Hyundai) sõnas Horvaatia ralli eelBetsafe‘i blogis, et kuigi paus andis võimaluse auto arendusega edasi minna, siis aasta jooksul on vaja veel palju teha. Horvaatiat iseloomustab ta kui väga erilist asfaldirallit, kus tehti möödunud aastal omajagu valesid rehvivalikuid ja puudu jäi ka enesekindlusest. Selle võrra ollakse tänavu aga paremini valmis, kuid peamine ootus on rallipaaril võistlus lõpuni sõita.

Kui eelmise aastal elasid pealtvaatajad koroonapiirangutele vaatamata võistlusele tuliselt kaasa, siis Tänak kommenteeris, et ükski võistlus pole ilma fännideta päris see – olgu teed sirged või kõverad.

Milline nägi välja sinu programm Rootsi ja Horvaatia rallide vahelisel päris pikal, peaaegu kahe kuu pikkusel pausil? Kui palju oled selle aja jooksul saanud teha tööd auto testimiseks-arendamiseks?

Kaks nädalat tagasi sõitsime ühe testipäeva Horvaatias ja vahepeal oleme teinud ka ühe arenduspäeva.

Kui suurt tööd on vahepealsete kuudega ära tehtud auto arendamise juures? Enne eelmist etappi sõnasid, et esimene prioriteet on olnud auto vastupidavamaks muutmine – kas selles osas on tehtud edusamme?

Seda näeme järgmistel rallidel. Loomulikult andis vahepealne paus võimaluse asjadega edasi minna, aga teha on veel palju ja aasta jooksul oleks vaja veel palju areneda.

Üks asfaldietapp tänavu juba kavas oli – Monte Carlo etappi ei saa aga talviste olude tõttu päris klassikaliseks asfaldiralliks nimetada. Kui palju võime selle etapi tulemustest ja jõujoontest Horvaatia asfaldiralli eel ennustusi tehes välja lugeda? Või on vahepeal möödunud nii palju aega ja rallid niivõrd erinevad, et selliseid järeldusi teha ei saa?

Monte Carlo oli sel aastal väga kuiv ja olud olid paremad kui nüüd Horvaatias oodata võime. Üldiselt andis selleaastane Monte Carlo väga hea ülevaate teiste meeskondade vormist asfaldil, kuid meil oli jõuludest veel rasvakõht ees. Loomulikult õppisime palju, aga konkurente ei saa alahinnata, seega Horvaatia näitab, kes ja kuidas vahepeal edasi arenenud on.

Eelmise aasta Horvaatia ralli oli ülejäänud hooaega arvestades sinu jaoks isegi võrdlemisi edukas – vähemalt näiliselt väga suuri tehnilisi probleeme ei olnud ning said lõpuks neljanda koha. Millised peamised märksõnad ja teadmised sa eelmise aasta etapilt tänavuseks kaasa võtad?

Väga eriline asfaldiralli. Pinnase lugemine oli meie jaoks keeruline, sai tehtud omajagu valesid rehvivalikuid ja üleüldiselt oli enesekindlusest puudu, aga nüüd teame, mida oodata ja see annab võimaluse paremini eesootavaks valmistuda.

Tundub, et Rootsi ralli osutus Hyundai jaoks pärast pettumust valmistavat Monte Carlot üllatavalt edukaks. Kui kõrgele seekord Horvaatia ralli eel oma ootused asetada julged?

Positiivne oleks algatuseks ralli lõpetada.

Eelmise aasta Horvaatia etapil paistsid silma pealtvaatajad, kes hoolimata koroonapiirangutest katsetele väga tulihingeliselt kaasa elasid. Sõitja mätta otsast vaadatuna – kui suurt rolli mängib kirglik publik hea rallielamuse juures? Kui antaks valida, siis kas pigem sõidaksid suurepäraste teedega, aga publikuta rallil või sellisel rallil, kus teed on väga igavad, aga kirglikke fänne on iga nurga peal väga palju?

Olgu need teed sirged või kõverad, aga võistlus ilma fännideta pole ikka päris see…

Hiljuti teatas Hyundai, et vahetub kontserni motospordiharu president – kui varem oli selleks Scott Noh, siis uus juht on Sean Kim. Kas ja kui palju sellise ametikoha inimene sinuga kokku puutub või sinu igapäevatööd mõjutab?

Kokku ikka puutume, Scott oli igal rallil olemas. Tema pigem võistluste ajal hoidis silma peal üldisel atmosfääril meeskonnas ja muudes olukordades on lüli tehase ja spordiosakonna vahel.

Kuuldavasti sai Kalle Rovanperä Horvaatia ralli eel ühe lisatestipäeva, kuna ta sai seal testida Pirelli rehve. Kui suur lisaeelis selline päev sõitja jaoks teiste ees on?

Sellisel päeval sõidetakse enamasti ainult kilomeetreid erinevate rehvidega ja üritatakse leida suundi arenguks. Praeguses olukorras, kui testipäevad on piiratud, tulevad ekstrakilomeetrid ikka kasuks.

Pirelli rehvitestipäevi saavad kasutada kõik sõitjad. Kas sina juba tead, millise ralli eel või millal sina Pirelli testipäeval osaleda saad?

Ei ole teada, see on Pirelli otsus.

Nüüd, kus uued regulatsioonid on mõned kuud kehtinud ja uute autodega on omajagu sõidetud – kas oled uue põlvkonna Rally1 autodega sõitmisega harjunud? Kui kerge või raske ümber harjuda oli ning millise nüansiga läheb/läks kõige kauem?

Senise perioodiga oleme ikka asjalikumaks saanud. On asju, millega tuli alguses arvestada, aga nüüd vaikselt keha võtab omaks. Auto kaal, mehaaniline käiguvahetus, viis käiku, hübriid jne. Aga palju asju saavad ka insenerid edasi arendada, mida ajas on õpitud, seega varsti peaksid autod olema uuesti vähe mängulisemad.

Horvaatia ralli teemalist intervjuud Tänakugaja ennustusi saab lugeda Betsafe’i blogist.

Share1Tweet1Send

Soovitame sulle ka neid

Sebastien Ogier, Monte-Carlo 2025, Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool
WRC

Kas Ogier läheb ikkagi üheksandat tiitlit püüdma? Prantslane teatas, et osaleb Soome MM-rallil

2.07.2025 11:17
Kiivri kujundus.
WRC

Martin Järveoja Rally Estonia kiiver aitab täita raskelt haigete laste unistusi – “Iga unistus loeb”

1.07.2025 15:32
Ott Tänak Soome MM-rallil 2024, Foto: Vincent Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH
WRC

Ott Tänaku testil Soomes tehti huvitav tähelepanek

1.07.2025 12:12
Oliver Solberg. Foto: Oliver Solberg's office
WRC

Latvala avaldas, millal Oliver Solberg võiks Rally1 Toyota Yarisega võistlema pääseda

1.07.2025 11:14
Ott Tänak ja Martin Järveoja Kreeka ralli poodiumil 2025, Foto: Romain Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH
WRC

Ralliekspert: Tänak näitas Kreekas klassi – üks tema karjääri parimaid sõite

1.07.2025 10:29
Sebastien Ogier ja Ott Tänak Kreeka MM-rallil, Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool
WRC

Sebastien Ogier tunnustas Tänaku ülekaalu Kreeka rallil

30.06.2025 21:18

Kommentaarid Tühista vastus

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Ralli.ee portaali majutab    Veebimajutus ja domeeni registreerimine Zones

WRC Uudised

Sebastien Ogier, Monte-Carlo 2025, Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

Kas Ogier läheb ikkagi üheksandat tiitlit püüdma? Prantslane teatas, et osaleb Soome MM-rallil

lisas Admin
2.07.2025 11:17
0

Kiivri kujundus.

Martin Järveoja Rally Estonia kiiver aitab täita raskelt haigete laste unistusi – “Iga unistus loeb”

lisas Pressiteade
1.07.2025 15:32
0

Ott Tänak Soome MM-rallil 2024, Foto: Vincent Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH

Ott Tänaku testil Soomes tehti huvitav tähelepanek

lisas Admin
1.07.2025 12:12
1

Oliver Solberg. Foto: Oliver Solberg's office

Latvala avaldas, millal Oliver Solberg võiks Rally1 Toyota Yarisega võistlema pääseda

lisas Admin
1.07.2025 11:14
0

Ott Tänak ja Martin Järveoja Kreeka ralli poodiumil 2025, Foto: Romain Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH

Ralliekspert: Tänak näitas Kreekas klassi – üks tema karjääri parimaid sõite

lisas Admin
1.07.2025 10:29
0

Vinge tagasivaade: Kimmo Jalava – mees kes hoidis koguaeg “peal”, sest rahvas tuli kiiret sõitu vaatama!
Eesti Autoralli

Vinge tagasivaade: Kimmo Jalava – mees kes hoidis koguaeg “peal”, sest rahvas tuli kiiret sõitu vaatama!

2.08.2023 21:03

Tänane Top

Ott Tänak Soome MM-rallil 2024, Foto: Vincent Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH

Ott Tänaku testil Soomes tehti huvitav tähelepanek

1.07.2025 12:12
Sebastien Ogier, Monte-Carlo 2025, Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

Kas Ogier läheb ikkagi üheksandat tiitlit püüdma? Prantslane teatas, et osaleb Soome MM-rallil

2.07.2025 11:17
Oliver Solberg. Foto: Oliver Solberg's office

Latvala avaldas, millal Oliver Solberg võiks Rally1 Toyota Yarisega võistlema pääseda

1.07.2025 11:14
Ott Tänak ja Martin Järveoja Kreeka ralli poodiumil 2025, Foto: Romain Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH

Ralliekspert: Tänak näitas Kreekas klassi – üks tema karjääri parimaid sõite

1.07.2025 10:29
PUNKTISEIS: Tänak kerkis MM-sarja punktiarvestuses kolmandaks, esikolmik on nüüd tihedalt koos

PUNKTISEIS: Tänak kerkis MM-sarja punktiarvestuses kolmandaks, esikolmik on nüüd tihedalt koos

29.06.2025 15:20
Ott Tanak ja Martin Jarveoja, Soome ralli 2024, Foto: Vincent Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH

VIDEO: Vaata kuidas Tänak Soomes testil Hyundaid lennutab

30.06.2025 15:30

Ralli.ee portaali majutab
Veebimajutus ja domeeni registreerimine Zones

© 2019 ralli.ee

Tere Tulemast Tagasi!

Logi sisse Facebookiga
Logi sisse Google'iga
VÕI

Logi Sisse

Unustasid Parooli? Registreeru

Registreeru kasutajaks

Registreeru Facebookiga
Registreeru Google'iga
VÕI

Fill the forms below to register

Kõik väljad on nõutud. Logi Sisse

Taasta parool

Parooli lähtestamiseks sisestage oma kasutajanimi või e-posti aadress.

Logi Sisse
No Result
View All Result
  • WRC
  • ERC
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
    • Dakar
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muud Alad
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Maratonralli
    • Muu
  • Saada Uudis või Vihje
  • Logi Sisse
  • Registreeru
  • Cart

© 2019 ralli.ee