• Saada Uudis
  • Reklaam
  • Kontakt
  • Meeskond
  • Mis on RALLI.ee?
  • Kasutajatingimused
Teisipäev, märts 21, 2023
  • Logi Sisse
Ralli.ee
  • Avaleht
  • WRC
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Rahvasport
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • ERC
    • Dakar
  • Autokross
    • Punktitabel
    • Sõitjad 2019
  • Rallikross
    • WRX
    • Jäärada
    • Superkross
    • NitroRX
    • Rallikrossi Videod
  • Persoonilood
    • Kaardilugemise Õpik
  • Videod
    • Autoralli Videod
    • Crashid ja muud Videod
    • Jääraja Videod
    • Rallikrossi Videod
    • WRC Videod
    • Fotogalerii
      • Ralli
      • Rallikross
      • Autokross
      • Jäärada
      • Janeki Rallifotod
  • Ajaloonurk
    • Kurvilise tee legendid
No Result
View All Result
  • Avaleht
  • WRC
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Rahvasport
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • ERC
    • Dakar
  • Autokross
    • Punktitabel
    • Sõitjad 2019
  • Rallikross
    • WRX
    • Jäärada
    • Superkross
    • NitroRX
    • Rallikrossi Videod
  • Persoonilood
    • Kaardilugemise Õpik
  • Videod
    • Autoralli Videod
    • Crashid ja muud Videod
    • Jääraja Videod
    • Rallikrossi Videod
    • WRC Videod
    • Fotogalerii
      • Ralli
      • Rallikross
      • Autokross
      • Jäärada
      • Janeki Rallifotod
  • Ajaloonurk
    • Kurvilise tee legendid
No Result
View All Result
Ralli.ee
No Result
View All Result
Home Ralli WRC

Urmo Aava ja Priit Priimägi Rally Estoniast: nii võimsaid autosid ei ole siin veel nähtud

Betsafe podcast #53

Ralli.ee lisas Ralli.ee
18 05, 2022
WRC, WRC Videod
0
30
SHARES
Jaga FacebookiJaga TwitteriWhatsApp

Seekordses Betsafe’i spordiennustusportaali podcastis on külas Rally Estonia taustajõud – peakorraldaja Urmo Aava ja turvaülem Priit Priimägi. Jutuks tuleb juulis toimuv etapp: mis on teisiti, milline on rada ja katsed, teekate ning kui suurt rahvahulka oodatakse. Lisaks arutletaksepodcastis, kas ja milliseid muutusi on neile kaasa toonud hübriidautod ning kuidas ikkagi tagatakse raja ääres turvalisus. Selgub, mis tekitab Priimäele ja Aavale endile enim elevust seekordse Rally Estonia puhul.

Selle aasta Rally Estoniale ennustatakse ligikaudu 40 tuhandet pealtvaatajat, samas kui Horvaatia ralli külastajate arv oli küündinud 400 tuhandeni. „Ma ei taha kedagi kritiseerida, aga oleme algusest peale Eestis opereerinud päris indiviididega, keda üles märgime. Rääkides Horvaatiast, siis kui palju oli seal kiiruskatsete kilomeetreid? Igaüks võib kodus teha väikese matemaatika – ei mahu ära. Meie numbrid on väga realistlikud – kas nad meeldivad või mitte, aga nad on täpselt sellised, nagu nad on ja me ei hakka neid moonutama,“ kommenteeris Aava Betsafe’ipodcasti uues episoodis.

Koroona vaibumine on andnud korraldajatele võimaluse ka vaatajatele rohkem vabadust anda. Kas pealtvaatajate alad on piisavalt suured, et rallifänn saab ka metsa sisse minna vaatama? Priimägi selgitab, et osad alad on venitatud väga pikaks, võrreldes seda Soome stiiliga, kus saab kilomeetrite viisi mööda metsaäärt liikuda. „Me läheme järjest rohkem tagasi sinna, kus nimetame seda ürgralliks. Peab aga aru saama, et kuna oleme nii suureks kasvanud, ei saa inimesi igale poole lasta, sest tekib probleem kohalikega,“ sõnas ta.

Selleaastasel Rally Estonial on 24 katset ning võrreldes eelmise aastaga on täiesti identseid katseid kaks. „Igal katsel oleme midagi muutnud: väike uus lõik, mingi katse tagurpidi pööratud,“ sõnas Priimägi. Uutele territooriumitele mehed aga praegu ei kipu. „Organisatsioonina võtsime selleks aastaks seisukoha, et kõik teadmised, infrastruktuur ja muu varustus, mida oleme arendanud ja kogunud, realiseerime ära. Kui tormame kogu aeg uusi territooriume vallutama, ei kasuta me seda kunagi ära,“ selgitas Aava.

Rally Estonia organisatsioon on meeste sõnul kahe käega selle poolt, et poodium tagasi Tartusse ja kesklinnamelusse tuua. Aava sõnul tundus selle Raadile viimine algselt logistiliselt hea mõttena. „Aga ikkagi, inimene on inimene. Kui viid poodiumi eemale, ta peab tegema lisapingutuse ja piletiraha maksma, muudab see kõike. Kui eelmisel aastal pärast rallit helistasin tiimipealikele ja sõitjatele, tuli päris mitmest kohast tagasisidet, et muidu oli väga tore, aga kurja küll, tooge poodium kesklinna tagasi,“ tõdes endine ralliäss.


Sel aastal on rallietapil enam kui 500 julgestajat ning lisaks on kõik autod kogu aeg jälgimisel. „Igas autos on FIA boks, mis on autos nii hooldusel ajal kui ka praegu, kui autod tehases seisavad. Boksist jookseb info juhtimiskeskusesse, kust on kogu info näha. Kui juhtub ka avarii, näeme näiteks g-jõudu ehk seda, kui kõva pauk oli,“ selgitas turvaülem.

Aga kuidas jälgitakse, et raja ääres ei oleks mõnda pahatahtlikku punti, kes midagi võib tee peale panna? Selleks kasutatakse nii julgestajaid kui FIA boksi. „Juhtimiskeskuses on läbi FIA boksi kõigi autodelive-pilt, mida FIA inimesed jälgivad. Kui nad midagi näevad, läheb info läbi juhtimiskeskuse julgestajatele või raja ääres olevatele katsepealikele ning kohe reageeritakse,“ sõnas Priimägi.

Turvalisuse teema kerkiks mõistagi teravamalt esile seoses Vene sõitja Nikolai Gräziniga – mehe etapil osalemine tähendaks suuremat pahandusteohtu pealtvaatajate poolt. Kas mees on tänavu stardis? „See on nii Rally Estonia, Eesti Autospordi Liidu kui Eesti Olümpiakomitee otsus, et meil ei stardi ei Vene, Valgevene ega neutraallipu all sportlased. Nii kaua, kui see otsus on meie käes, Gräzin siia ei tule,“ lausus veendunult ralli peakorraldaja.

Ralli kommertsdirektor Tarmo Hõbe ütles sügisel välja, et sel aastal näeb ka osalemas rahvuslikke klasse. Aava sõnul nähti juba ammu, et seda on mõistlik teha. „Ühtepidi on seal FIA reglemendid ning omakeskis ei saadud kokkuleppele, kuidas teha nii, et kõik oleksid rahul. Murekohaks oli, kuhu panna rahvuslik klass: pannes WRC esimese ja teise läbimise vahele, sõidaksid Eesti meistrivõistluste kiireimad ehk neljarattaveolised ees ning kaheveolised tagapool. See aga tekitaks vale sõidujoont. Kui veel veokad panna, läheks täiesti käest ära. Kui aga igal aastal tipud lähevad ära Rally Estonialt sõnadega, et „kuramuse jäljed on siin“, hakkab see meid õõnestama.“ Lahendusena sõidavad neljaveolised enne WRC-d ehk saavad teha WRC-le õiged jäljed ette.

Levinud olukorrale, kus ralli võitja sisuliselt otsustatakse reedel ära, Aava head lahendust ei näe. „Tahaks, et oleks huvitav ralli algusest lõpuni, aga samas töötame kõik selle nimel, et oleks palju kihvte tehnilisi katseid.“ Kas äkki peaks reedel olema ehk laiad n-ö lennuväljad, kus saada rütm sisse ning alles siis järgnema tehnilised katsed? „Siin on küsimus WRC sarjas laiemalt ning mingite rallide sobivuses konkreetsetele sõitjatele. Võtame näiteks Rally Estonia favoriidid – Tänak, Rovanperä, Breen ja see ongi kõik. Evans ja Neuville on seal lähedal, aga tegelikult need kolm meest hakkavad võitlema esikoha nimel,“ kommenteeris Aava.

Mis on meeste endi jaoks selle aasta ralli präänik ehk elevusetekitaja? Priimäele on selleks turvalisus ehk et ralli saaks turvaliselt korraldatud ning uudne tarkvaraarendus. „Kogu ralli, kõik inimesed, autod, atraktsioonid ja muu läheb Rally Estonia poolt arendatavasse programmi ja onlive’is jälgitav.“ Pealtvaataja jaoks tähendab see lisainfot äppi ehk inimene saab seal teha plaani enam kui üle 70 ala, jälgida reaalajas liiklusolukorda, parkimiskohti ja muud.

Aava präänikuks on aga ralli iseloom, selle eripära ning Rally1 auto. „380 hobujõudu sisepõlemismootorit, 136 hobujõudu lisaelektrimootorit ehk kokku üle 500 hobujõu absoluutvõimsust. Kohalik publik ei ole nii võimsaid autosid tegelikult kunagi näinud. Kui sa küsid, et kui ma ei oleks korraldaja ning mis oleks see üks asi, mille pärast ma Rally Estoniale läheksin, siis läheksin neid superautosid vaatama,“ lausus ta.

Täispikka Betsafe Podcast #53 episoodi Urmo Aava ja Priit Priimäega saab vaadata blogist.

Märksõnad: rally estoniaRally Estonia 2022
Share12Tweet8Send
Telli teavitus
Teavita mind
guest

guest

0 Kommentaari
Inline Feedbacks
Vaata kõiki kommentaare
Eelmine

Georg Linnamäe ja James Morgani Portugali ralli eelne test

Järgmine

PILTUUDIS: Prantsusmaa rallisõitja sõitis rajaga tutvudes kraavi

Sarnased Uudised

Takamoto Katsuta Foto: Toyota Gazoo Racing
WRC

Katsuta sai peale Mehhiko MM-rallit noomituse

21 03, 2023

...

Craig Breen Rootsi rallil 2023 Foto: Hyudnai Motorsport
WRC

Rootsi MM-rallil võimast sõitu teinud Craig Breen pääseb taas Hyundai Rally1 rooli

21 03, 2023

...

Lae veel
Järgmine
PILTUUDIS: Prantsusmaa rallisõitja sõitis rajaga tutvudes kraavi

PILTUUDIS: Prantsusmaa rallisõitja sõitis rajaga tutvudes kraavi

  • Kuum
  • Kommentaarid
  • Uued
Ott Tänak Mehhiko rallil 2023 Foto M-Sport

Tanak: Ma ei jää WRC-sse ainult selleks, et viiendaid kohti saada

21 03, 2023
Cyril Abiteboul ja Esapekka Lappi Mehhiko rallil 2023 Foto: Hyundai Motorsport

Kas Lappi koht Hyundais on ohus kuna kolm esimest rallit on ebaõnnestunud?

21 03, 2023
Takamoto Katsuta Foto: Toyota Gazoo Racing

Katsuta sai peale Mehhiko MM-rallit noomituse

21 03, 2023
Kalle Rovanperä Rootsi ralli 2023 Foto: Toyota Gazoo Racing WRT

Soomlased kahtlustasid Tänakut tahtlikult aeglases sõitmises

18 03, 2023
Ott Tänak ja Martin Järveoja Mehhiko rallil Foto: Toyota Gazoo Racing WRC

Ametlik: Mehhiko on 2023. aastal WRC-sarja kolmandaks etapiks

2
Takamoto Katsuta Foto: Toyota Gazoo Racing

Katsuta sai peale Mehhiko MM-rallit noomituse

21 03, 2023
Craig Breen Rootsi rallil 2023 Foto: Hyudnai Motorsport

Rootsi MM-rallil võimast sõitu teinud Craig Breen pääseb taas Hyundai Rally1 rooli

21 03, 2023
Ott Tänak Mehhiko rallil 2023 Foto M-Sport

Tanak: Ma ei jää WRC-sse ainult selleks, et viiendaid kohti saada

21 03, 2023
Foto: Pille Russi

Tarvastu Karika teisel etapil osales üle saja võistleja

21 03, 2023

Viimased Uudised

Takamoto Katsuta Foto: Toyota Gazoo Racing

Katsuta sai peale Mehhiko MM-rallit noomituse

lisas Ralli.ee
21 03, 2023
0

Craig Breen Rootsi rallil 2023 Foto: Hyudnai Motorsport

Rootsi MM-rallil võimast sõitu teinud Craig Breen pääseb taas Hyundai Rally1 rooli

lisas Ralli.ee
21 03, 2023
0

Ott Tänak Mehhiko rallil 2023 Foto M-Sport

Tanak: Ma ei jää WRC-sse ainult selleks, et viiendaid kohti saada

lisas Ralli.ee
21 03, 2023
0

Foto: Pille Russi

Tarvastu Karika teisel etapil osales üle saja võistleja

lisas Kristjan Sooper
21 03, 2023
0

VIDEO: Top 5 meeldejäävamat hetke Mehhiko rallilt

VIDEO: Top 5 meeldejäävamat hetke Mehhiko rallilt

lisas Ralli.ee
21 03, 2023
0

Cyril Abiteboul ja Esapekka Lappi Mehhiko rallil 2023 Foto: Hyundai Motorsport

Kas Lappi koht Hyundais on ohus kuna kolm esimest rallit on ebaõnnestunud?

lisas Ralli.ee
21 03, 2023
0

Märksõnad

2018Aluksne ralliautoralli-MMDakar 2023Dakar Rally 2018Egon KaurEsapekka LappiGeorg LinnamäeGrossi Toidukaubad Viru Ralli 2020Hyundai MotorsportJari-Matti LatvalaKalle RovanperäKorsika ralliLõuna-Eesti ralliM-SportM-Sport FordMartin JärveojaMehhiko MMMehhiko ralliMonte Carlo ralliNeste Rally FinlandOlerex EMV rallikrossisOliver SolbergOtepää Talveralliott tänakPierre-Louis Loubetrally estoniaRally Estonia 2020Rally Estonia 2022Robert VirvesRoland PoomRootsi ralliSaaremaa ralliSardiinia ralliSebastien LoebSerras de FafeShell Helix Rally EstoniaSébastien OgierTallinna ralliThierry NeuvilleTopToyota Gazoo RacingUrvo MännamaWRCWRC2

Tänane top

Ott Tänak Mehhiko rallil 2023 Foto M-Sport

Tanak: Ma ei jää WRC-sse ainult selleks, et viiendaid kohti saada

lisas Ralli.ee
21 03, 2023
0

Cyril Abiteboul ja Esapekka Lappi Mehhiko rallil 2023 Foto: Hyundai Motorsport

Kas Lappi koht Hyundais on ohus kuna kolm esimest rallit on ebaõnnestunud?

lisas Ralli.ee
21 03, 2023
0

Takamoto Katsuta Foto: Toyota Gazoo Racing

Katsuta sai peale Mehhiko MM-rallit noomituse

lisas Ralli.ee
21 03, 2023
0

Kalle Rovanperä Rootsi ralli 2023 Foto: Toyota Gazoo Racing WRT

Soomlased kahtlustasid Tänakut tahtlikult aeglases sõitmises

lisas Ralli.ee
18 03, 2023
1

Rally Estonia 2022 Foto - Marleen Maask

Rally Estonia korraldajad avalikustasid 2023. aasta võistlusprogrammi

lisas Ralli.ee
21 03, 2023
0

Kuu top

Kalle Rovanperä Rootsi ralli 2023 Foto: Toyota Gazoo Racing WRT

Soomlased kahtlustasid Tänakut tahtlikult aeglases sõitmises

lisas Ralli.ee
18 03, 2023
1

Gus Greensmith Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

Endine M-Spordi piloot – “Ma täitsa mõistan, miks see auto nii edukas on”

lisas Ralli.ee
06 03, 2023
0

Scene Design tegi dioraama Tänaku ja Järveoja Monte Carlo ralli õnnetusest

Scene Design tegi dioraama Tänaku ja Järveoja Monte Carlo ralli õnnetusest

lisas Ralli.ee
02 03, 2023
0

Ott Tänak ja Martin Järveoja Mehhiko ralli poodiumil 2019 Foto: Toyota Gazoo Racing WRC

Mehhiko MM-ralli ajakava, stardijärjekord ja kuidas Eesti kanalid seda näitavad

lisas Ralli.ee
16 03, 2023
0

Sebastien Loeb Monte Carlo Rally 2022 Foto: M-Sport

Sebastien Loeb naaseb rallirajale ootamatu ralliautoga

lisas Indrek
14 03, 2023
1

  • Kontakt
  • Meist

© 2023 RS Meedia OÜ

No Result
View All Result
  • WRC
  • ERC
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rahvasport
    • Rallisprint
    • Dakar
  • Rallikross
    • WRX
    • NitroRX
  • Superkross
  • Jäärada
  • Persoonilood
    • Kaardilugemise Õpik
  • RalliTV
  • Autokross
    • Uudised
    • Punktitabel
    • Sõitjad 2019
  • Galerii
    • Ralli
    • Rallikross
    • Autokross
    • Jäärada
  • Videod
    • Autoralli Videod
    • Crashid ja muud Videod
    • Dakari videod
    • Jääraja Videod
    • Rallikrossi Videod
    • WRC Videod
  • Ajaloonurk
  • Ringrada
  • Saada Uudis või Vihje

© 2023 RS Meedia OÜ

Tere Tulemast Tagasi!

VÕI

Logi Sisse

Unustasid Parooli?

Taasta parool

Parooli lähtestamiseks sisestage oma kasutajanimi või e-posti aadress.

Logi Sisse
Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

Tuvastati AdBlock!!!

Tuvastasime, et kasutate reklaamide blokeeriat.

Palun toetage meid, lubades reklaamide esitamise ralli.ee veebilehel, sest see on ainus, mis aitab meil tasuda serveri haldamisega kaasnevad kulud.

Sulge Värskenda
wpDiscuz
0
0
Meile meeldiks kuulda teie arvamust, palun lisa kommentaarx
()
x
| Vasta
Ralli.ee kasutab küpsiseid. Selle veebisaidi kasutamist jätkates annate nõusoleku küpsiste kasutamiseks. Kasutajatingimused.