Nädalavahetusel sõideti Soomes autoralli meistrivõistluste 2025. hooaja viimane etapp – SM Seinäjoki Ralli. Võistlusel osalesid ka Patrick Enok ja Silver Simm, kes olid vahetanud oma senise Ford Fiesta Rally3 auto Toyota GR Yaris Rally2 vastu.
Ralli avapäeval sõideti kolm kiiruskatset ning eestlased näitasid kohe väga head tempot. Enok ja Simm said katsetel vastavalt teise, kolmanda ja esimese aja ning lõpetasid avapäeva liidritena. Edu lähimate jälitajate, samuti Toyotaga sõitnud Tuukka Kauppineni / Sebastian Virtaneni ees oli vaid 1,1 sekundit. Samuti Toyota GR Yaris Rally2-ga osalenud Joosep Ralf Nõgene / Aleks Lesk lõpetasid päeva viiendana.
„Avapäeva järel esimest kohta hoida oli üllatus, sest endal kõige mugavam tunne autos ei olnud ja ei uskunud, et ajad katselõppudes nii muljetavaldavad on. Tee oli üsna libe ja ees sõitjad kandsid muda rajale, aga legend töötas ja auto sobis hästi,“ kommenteeris Enok päeva kokkuvõttes portaalile Powerstage.ee.
Teisel võistluspäeval tuli vastu minna MM-sarjas karastunud Esapekka Lappile / Enni Mälkönenile (Škoda Fabia RS Rally2), kes kohe hommikul haarasid liidrikoha. Eestlased jätkasid stabiilselt, võitsid päeva jooksul veel ühe katse ning vähendasid liidritega vahe korraks ka kolme sekundi peale. Lõpuks pidi Enok siiski leppima teise kohaga, kaotades Lappile 5,9 sekundiga.
„Päeva teine pool algas meie jaoks kohe paremini ja tundsime, et pidamine on väga hea. Puhastamist küll oli, kuid saime hea tunde kohe sisse ja hooga lasta. Eest minnes saame väga rahul olla enda sõiduga ja me olime sellega arvestanud, et küll Esapekka näitab võimu, kuigi päeva teises pooles saime talle nö. pinget peale panna.
Üleüldiselt saame päevaga väga rahul olla ja kordagi ei olnud seda tunnet, et miks nüüd seal nii palju kaotasime vms. Esapekka tuli enne viimast katset rääkima ja ütles täitsa südamest, et ma olen väga-väga kiire ja muljetavaldav. Neid sõnu oli hea kuulda. Printsport meeskonnas ja autos polnud kordagi kahtlust, sest kogu see meeskond töötab hästi ja nad on nüüdseks ju kahekordsed maailmameistrid Pajari ja Solbergiga. Kogu punt tegi väga head tööd ja ainult kiidusõnad,“ võttis Enok eduka SM1 klassi debüüdi kokku.
Simm jäi küll SM2 klassi kaardilugejate tiitlist ilma, ent kuna Enok oli juba pilootide arvestuses meistritiitli kindlustanud, jäi ralli neile siiski kordaläinuks. „Lõppkokkuvõttes olime ju kahekesi autos ja korra ka Aleks kõrval, kellest oli väga palju kasu. Paberi peal on ühte moodi, kuid tegelikult oleme me mõlemad Silveriga Soome meistrid. Koostöö on mul Silveriga juba algusest peale väga hästi sujunud ja loodetavasti sujub edasi ka,“ lisas Enok.
Plaanide muutus enne Saaremaa rallit
Patrick Enokit ja Silver Simmi ootab järgmisena ees Terminal Eesti autoralli meistrivõistluste viimane etapp Saaremaa ralli. Kuna Seinäjoki rallil keerasid Kari Hämäläinen / Laura Suvanto auto millega Enok / Simm pidanuks Saaremaal startima üle katuse, siis ootab eestlaseid ees autovahetus.
„Kuna auto, millega me pidime Saaremaal startima keerati siin avakatse kolmandas kurvis üle katuse, siis sõidame Saaremaal selle sama autoga, millega Seinäjokil. Juhuse tahtel sõidame Saaremaal Toyotaga ja võib-olla see polegi kõige kehvem variant, sest nagu näha on Toyota Rally2 väga konkurentsivõimeline auto,“ sõnas Enok lõpetuseks.
Seega lähevad eestlased Saaremaa klassikalistele kruusateedele vastu täpselt selle sama Toyotaga, mis neid Soomes poodiumile viis. Autovahetus võib osutuda õnnelikuks pöördeks – auto on nüüd testitud, tunnetus olemas ja kiirus konkurentsivõimeline.
Saaremaa ralli stardinimekirjas on juba üle 130 ekipaaži ning ees ootab tihe konkurents. Enoki ja Simmi tugev sõit Soomes annab põhjust oodata ka koduteedel kõrget tulemust.
















