Möödunud nädalal avaldas Prantsuse meedia M-Spordis sõitva Pierre-Louis Loubeti intervjuu, mille kohaselt võib M-Sport MM-sarja põhiklassist taanduda. Algne artikkel küll eemaldati suhteliselt kiiresti ajakirja Corse Matin kodulehelt, kuid enne seda jõudis see levida rahvusvahelises autospordimeedias.
Briti meeskonna segasest finantsseisust on räägitud aastast aastasse, kuid Wilsoni sõnul pole M-Spordil plaanis taanduda.
“Teeme absoluutselt kõik selleks, et püsida kõrgeimal tasemel,” rääkis Wilson Motorsport.com-ile.
M-Sport tegi tänavu suure investeeringu, kui sõlmis aastase lepingu Ott Tänakuga. Eesmärgiks oli meistritiitel, kuid arvukate probleemide tõttu eestlane enam meistritiitli heitluses kaasa ei räägi.
“Oleks paslik öelda, et see hooaeg ei ole läinud nii, nagu ma lootsin ja kindlasti mitte nii, nagu Ott oleks soovinud. Oleme konkurentsivõimelised, aga samas on meil probleeme, mida vähemalt mina ei osanud oodata,” rääkis Wilson MTV Urheilule oma meeskonna olukorrast.
“Praegu on meeskonna jaoks väga rasked ajad. Kui selline asi juhtub, proovid sa paratamatult lihtsalt rohkem ära teha. Kuid kahjuks hetkel, ei paista need lisakohustused ja pingutused kasu toovat.”
Vaatamata raskustele pole Wilsoni usk oma meeskonda kõikuma löönud.
“Olen selles olukorras varem olnud. Autoralli MM on minu elu ja ma ei kavatse veel alla anda. Tean, et minu ümber on sellised inimesed ja selline meeskond, et meil on võimalik sellest tõusta. See on meie kõigi jaoks raske, kui teeme kõik endast oleneva, kuid siiski ei too see kaasa mingit head tulemust. Mõnikord tuleb ette madalseisu, kuid need ei vii kuhugi. Mul on oma töötajatest kahju. Ma tean, kui palju nad pingutavad.”
Kui sarja tehasemeeskondade aastaeelarved jäävad hinnanguliselt 50–70 miljoni euro kanti, siis kogu M-Sport grupi käive oli möödunud aasta majandusperioodil 56 miljonit eurot. M-Spordi MM-ralli eelarve võiks ekspertide hinnangul praegu jääda 25–30 miljoni euro kanti.
“Praegu on see tõesti raske. “Meie eelmine eelarvemudel põhines WRC-autode müügil. See hoidis meid kõrgel tasemel. Tavaliselt müüsime aastas 8–14 autot. Kahjuks oleme uue põlvkonna Rally1 autodest 18 kuu jooksul müünud vaid ühe. Meie ärimudel Rally1 autodega ei tööta,” tunnistas Wilson.
Kontserni tasemel on M-Sport aga aastast aastasse kasumis. Kui kõige kehvem koroonaaasta välja arvata, on ettevõtte puhaskasum viimastel aastatel kõikunud 4–4,5 miljoni euro ringis ning ka 2020. aastal oli tulemus kasumlik.
Ralli poole pealt oli M-Spordi viimaste aastate rahateenimismasin WRC2 klassis kasutatav Fiesta R5, mis oli veel 2017. aastal 38-protsendilise osakaaluga MM-sarja teise klassi enimkasutatud auto. Praegune Rally2 versioon pole sugugi nii hästi müünud ning turuliider Skoda täidab stardinimekirju võistlusest võistlusesse. Tšehhi kaubamärgi osakaal selle hooaja MM-rallil osalejatest on olnud lausa 60 protsenti.
“Nagu ma ütlesin, ma ei kavatse alla anda, kuid tuleb tõdeda, et raske on jätkata sellisel tasemel, nagu me tahaksime. Mõnel varasemal aastal on asi veninud detsembrisse. Ma ei taha, et see nüüd jälle nii läheks. Oleme alustanud varem ja loodetavasti leiame viisi, kuidas selle suurepärase spordialaga sammu pidada,” lisas Wilson.
Avalda arvamust post