WRC-i vanemspordidirektor Peter Thul tunnistas väljaandele Motorsport.com, et FIA ja WRC Promootor on tuvastanud kolm potentsiaalset autotootjat, kes võiksid tulevikus liituda Autoralli MM-sarjaga, kuid enne seda vajavad uued reeglid kiiret otsustamist.
Hyundai, Toyota ja M-Sport Ford on FIA ja WRC Promootoriga sõlmitud lepingu alusel seotud WRC-sarjaga hetkel kuni 2024. aasta lõpuni, kuna alates 2025. aastast toimub praeguste reglite uuendamine. 2022. aastal näitasid potentsiaalset huvi sarjaga liitumise vastu Skoda ja Alpine. Ka Renault on öeldnud, et nad tahaksid liituda WRC sarjaga, aga seda ainult juhul kui sari muutuks täiselektriliseks.
Mõlemad pooled (FIA, WRC Promootor) on tunnistanud, et praeguste meeskondade kõrval võiks olla veel vähemalt üks autotootja lisaks.
“Me tegeleme sellega,” ütles Thul Motorsport.com-ile.
“Olen koos Andrew’ga rääkinud kõigiga, kes on mõelnud sarjaga liitumisele. Me ei räägi sellest täpsemalt enne, kui asi on teoks saamas, sest see on väga habras süsteem, kuid nelja tootja olemasolu oleks ideaalne.”
“Loomulikult on kõik teretulnud, kuid meil on strateegia, kellele me läheneme ja kuidas me läheneme. Teeme seda koos FIA-ga. Saame teha mõned ettepanekud [ määruste kohta], kuid otsuse teevad nemad.”
Nende arutelude edukaks läbiviimiseks on aga vaja selgeid reegleid ja pikaajalist tulevikku WRC sarjas.
“Me peame reeglid väga kiiresti paika saama, kuid FIA ei saa midagi välja mõelda ilma tootjatega korralikult konsulteerimata ja see on pidev protsess,” lisas Thul.
“Nagu te kindlasti teate, on autotööstus ise suunda muutmas ja täiselektriline ei ole ralli jaoks valik, kui tahame seda praegust formaati ja tehnoloogiat säilitada.”
“Praeguse Rally1 regulatsiooniga on hea see, et 75% autost saab jääda samaks ja seega on küsimus ainult selles, milline jõuülekande kombinatsioon.“
“Usume, et säästev kütus ja isegi e-kütus on hea valik tuleviku tarbeks ja olemasolevate autode jaoks, mis on väga olulised ka turgude jaoks, mis ei suuda täielikult elektrifitseerida.”
Avalda arvamust post