Autoralli MM-sarja telgitagustes käärib juba pikemat aega rahulolematus ning üha valjuhäälsemalt nõutakse praeguse promootori väljavahetamist. Kuigi Usbekistani pealinnas Taškendis toimunud FIA mootorispordinõukogu istungilt loodeti uudiseid sarja uue eestvedaja kohta, valitseb selles osas endiselt vaikus. See aga ei takista võistlejatel oma pettumust välja elamast.
WRC-sarja praegune promootorfirma, mille niite tõmbavad Red Bull ja Saksa investeerimisfirma KW 25, on sattunud tugeva kriitikatule alla. Kui seni on muret väljendanud mitmed sõitjad ja tiimipealikud, siis nüüd otsustas suu puhtaks rääkida ka Adrien Fourmaux’ kaardilugeja Alexandre Coria. Prantslane ei hoidnud värskes intervjuus portaalile Rallye-Sport end tagasi, andes mõista, et sarja tervislik seisund on kriitiline.
“Hooaja viimasel etapil Jaapanis käisid läbirääkimisi pidamas kaks ettevõtet ja me kohtusime mõlemaga,” avaldas Coria, viidates võimalikele uutele kosilastele. Tema hinnangul on muutus hädavajalik. “Igal juhul ei saa olukord enam hullemaks minna kui see, mis meil praegu on. Praegune promootor jagas meile lubadusi, mida kunagi ei täidetud. WRC vajab muutusi.”
Tehnoloogiline mahajäämus
Coria toob ühe suurima valukohana välja teleülekannete ja tehnilise poole stagneerumise, eriti kui võrrelda rallit vormel-1 sarjaga.
“Võtame näiteks F1 sarja – seal saab vaataja valida tohutu hulga erinevate kaamerate vahel ja jälgida just seda sõitjat, keda soovib. Kõike saab vaadata samal ajal mitmelt ekraanilt,” selgitas kaardilugeja. “WRC-s kasutame me aga endiselt vanu kaameraid, mille pildikvaliteet on keskpärane ja mis ei anna edasi tegelikku kiirusetunnetust. Kümne aastaga – või isegi pikema ajaga – pole sellel tasemel mitte midagi muutunud.”
Prantslased jäeti vaeslapse rolli
Eriti nörritab Coriat fakt, et vaatamata Prantsusmaa domineerimisele rallimaailmas viimastel kümnenditel, on sealsed fännid jäetud unarusse. WRC ametlikus otseülekandeplatvormis Rally TV puudub prantsuskeelne kommentaar.
“Rally TV-s on olemas jaapani, saksa, hispaania ja loomulikult inglise keel, aga mitte midagi prantsuse keeles. Ja seda olukorras, kus me oleme WRC ajaloo edukaim riik!” imestas Coria.
Tema sõnul ei nõuaks paljud vajalikud muudatused isegi mitte ulmelisi rahasummasid, vaid pigem tahtmist ja nutikamat lähenemist, et ala populaarsust tõsta. Ta toob paralleeli jalgpalliga, kus suurmängude eel köetakse pinge üles juba hommikust saati.
“Rally TV jälgib meid katsetel, aga näiteks rajatutvumisest ehk recce’st ei näidata midagi,” pakkus Coria välja lihtsa lahenduse. “Võiks teha vähemalt iga luurepäeva õhtul kokkuvõtva saate. Meil on rääkida palju lisalugusid ja jagada fännidega infot, mis praegu jääb täiesti kasutamata.”
















