Autoralli MM-sarja promootor rääkis juba kaks kuud tagasi, et nad on teinud omapoolsed ettepanekud FIA-le, kes peab lõpuks need ka kinnitama. Ametlikke teateid oodati oktoobris, kuid mingeid otsuseid pole siiani veel suudetud langetada.
Oktoobris pidi välja tulema ka info autoralli MM-sarja tulevase rehvitarnija kohta. Pirelli astub pärast 2024. aasta hooaega tagasi ning aastateks 2025-27 valitakse uus tootja. Seni pole FIA ka järgmist rehvitarnijat välja kuulutanud, kirjutab Rallit.fi.
Motorsport.com andmetel arutab FIA mootorispordi nõukogu ees ootavaid reforme alles 6. detsembril. See on ka viimane aeg otsuste langetamiseks, sest 2024. aasta MM-hooaeg algab kõigest poolteist kuud hiljem Monte Carlo ralliga.
Info kohaselt on laual vähemalt kaks reformi: võistluste miinimumpikkuse lühendamine ja võimalik kaughooldus.
Seni oli MM-sarja etapi miinimum pikkuseks määratud 300 katsekilomeetrit. Kuulduste järgi käivad praegu arutelud selle üle, et minimaalne pikkus oleks tulevikus 250 kilomeetrit. See annaks võistluste korraldajatele ajakavas suurema paindlikkuse.
Pikka aega on MM-võistluste hooldus koondunud ühte hooldealasse võistluskeskuses – ja sellega jätkatakse ka järgmisel aastal. Lisaks on kasutuses rehvivahetustsoonid, kus meeskonnad on saanud kahe meeskonnaliikme abiga väikseid remonditöid teha, kasutades selleks neid varuosasid mis on võistlusautoga kaasas.
Tulevikus võib rehvihooldus muutuda kaughoolduseks. Kaughooldusesse võiks meeskond lisaks rehvidele tuua ka muid varuosi, et autod n-ö pisivigade tõttu mängust välja ei langeks.
Rehvi kaughooldus annab vabamad käed ka võistluse marsruudi planeerimisel.
“Arvan, et rehvide kaughooldus mängib tulevikus suuremat rolli. Kui tahame nädalavahetusel kõik kilomeetrid läbi sõita, vajame neid rohkem,” ütles FIA ralliboss Andrew Wheatley Motorsport.com-ile.
Samuti on kaalumisel, kuidas saaks muuta võistluse viimase päeva formaati. Võistluse paremik on sageli paigas juba laupäeva õhtuks ning see on viinud selleni, et pühapäeva hommikuti sõitjad lihtsalt kruiisivad katsed läbi, et säästa rehver punktikatse jaoks.
“Maailma mootorispordinõukogu hinnangul on ralliautode võidusõidu DNA hinnaline ja eriline. Seetõttu peame tagama, et mida iganes me spordi heaks teeme, tuleb austada võistluse vaimu,” ütles Wheatley.
Wheatley sõnul kestavad võistlused ka järgmisel hooajal vähemalt kolm päeva. Üldjuhul starditakse võistlustele neljapäeva õhtuti publikukatsega ja lõppevad pühapäeval.
“Kuid see, kuidas me selle aja täidame, võib sõltuvalt võistlusest erineda. Peame mõistma, et igal võistluse korraldajal on omad erinevad väljakutsed, kuid küsimus on selles, kuidas saame formaati tihendada, et saada sellest ajast parim väärtus.”
Autoralli MM-sarja 2023. aasta hooaja viimane võistlus sõidetakse järgmisel nädalal Jaapanis.
Avalda arvamust post