Kui me mõni aeg tagasi kirjutasime, et Autoralli MM-sarjas plaanitakse tagasi tuua kvalifikatsiooni formaat, siis kahjuks ei leidnud see WRC komisjonis piisavat toetust.
Ehk siis varasemalt aastatel 2012–2013 kasutatud süsteem oleks võimaldanud kiirematel sõitjatel valida oma stardipositsiooni, kuid see idee lükati tagasi, kirjutab autosport.com.
Praeguse süsteemi järgi stardivad võistlejad esimesel täispikal rallipäeval vastavalt nende positsioonile üldarvestuses. See tähendab, et tabeli liider on esimene rajal ja peab tegelema raja puhastamisega, mis võib eriti kruusarallidel tähendada märkimisväärset ajakadu. Seetõttu on paljud tippsõitjad kurtnud, et selline süsteem on ebaõiglane ja raskendab nende positsiooni kaitsmist.
Uue plaani kohaselt oleks antud testikatsele, mis on seni olnud pigem treeningvoor, võistluslik tähendus. Hooaja kolm parimat sõitjat peaksid testikatse lõpus tegema täiendava läbimise, mis loetaks kvalifikatsioonisõiduks. Selle sõidu parim aeg määraks, millises järjekorras saavad need kolm sõitjat valida oma stardipositsiooni esimesel rallipäeval. Näiteks kiireim sõitja saaks otsustada, kas soovib startida esimesena, teisena või kolmandana, arvestades ralli tingimusi ja strateegiat.
Ülejäänud sõitjad, kes on hooaja üldarvestuses neljandal kohal ja madalamal, alustaksid rallit vastavalt oma tabelipositsioonile, nagu see toimib ka praegu.
Kuigi arutelud stardijärjekorra muutmise üle jätkuvad, ei saanud konkreetne kvalifikatsiooniettepanek WRC komisjonis piisavalt toetust ning ka sõitjate esindaja hääletas selle vastu.
FIA esindaja Andrew Wheatley sõnul jätkuvad arutelud süsteemi peenhäälestamiseks, kuid suuri muudatusi pole lähitulevikus oodata. See tähendab, et WRC jätkab praeguse loogikaga, kus liider avab ralli ja nädalavahetuse edenedes määrab stardijärjekorra üldjärjestus.