Autoralli MM-sarja tippklass on juba mitmeid aastaid piirdunud vaid kolme meeskonnaga. Kuigi FIA ja WRC promootor teevad jõupingutusi, et leida uusi meeskondi, võib järgmisel aastal kolmest autotootjast alles jääda vaid kaks.
FIA WRC töörühm esitas veebruaris oma ettepanekud tulevaste reeglite muudatusteks, mis võiksid meelitada ligi rohkem autotootjaid. Siiski pole need ettepanekud praegustelt WRC meeskondadelt väga positiivset vastukaja leidnud.
Praegustest meeskondadest on Toyota võib-olla kõige pühendunum WRC-s jätkamisele. M-Sport Fordi ja Hyundai puhul on aeg-ajalt spekuleeritud võimaliku sarjast lahkumise üle.
Suurim oht WRC-le oleks ühe praeguse meeskonna kaotamine ilma uute meeskondadeta, kes oleksid valmis liituma.
WRC Promoteri spordidirektor Peter Thul tunnistab, et praeguste autotootjate hoidmine on esmatähtis.
“Alati tuleb olla hoolas, et nad püsiksid pardal. Garantiisid pole. Nemad (tootjad) on meie kliendid. Me peame tegema parima, mis suudame, ja seda teeme koos FIA-ga,” selgitas Thul väljaandele Rallyjournal.com
“Asi pole kartmises ega hirmutamises. Me peame neid teenindama parimal võimalikul viisil, et nad jääksid kaasatud,” rõhutas Thul.
Praegu näib, et läbirääkimised FIA ja tootjate vahel viivad kompromissini Rally1 autode reeglite osas. Tõenäoliselt eemaldatakse autodelt hübriidüksused koos võimsuse ja aerodünaamiliste omaduste vähendamisega. Need autod on mõeldud võistlema aastatel 2025-26 ja on ebatõenäoline, et sel perioodil liituks uusi tootjaid WRC-sarjaga.
Peamine tähelepanu keskendub otsustele, mis tehakse 2027. aasta autode jaoks, mis peaksid meelitama WRC-sse uusi konkurente.
“Me tahame, et tootjad jääksid pardale, tuleksid uued ja et meistrivõistlused kasvaksid. Meil on FIA-ga identsed eesmärgid,” lisas Thul.
Maailma Mootorispordi Nõukogu on eeldatavasti kinnitamas järgnevate aastate WRC reeglid juunis.
Avalda arvamust post