Neljakordne autoralli maailmameister ja aastatel 2016 kuni 2021 Toyota rallitiimi juhtinud Tommi Mäkinen pakkus välja põneva idee, kuidas WRC sarja rohkem meeskondi meelitada.
Lisaks kulude kärpimisele, millega on nõus ka Mäkinen, pakkus ta välja ühe ideena lõdvendada registreerimisreegleid, mis ei seoks meeskondi enam nii rangelt automarkide ja autotootjatega.
“Võiksime liikuda F1 suunas nii, et meeskonna saaks liigitada suure partneri nime alla. Minu arvates ei peaks ralliautosid alati mingi kindla autotehase järgi klassifitseerima. F1-sarjast Red Bulli näitena võib öelda, et Red Bull ei ole ju tegelikult autotootja,” pakkus Mäkinen välja.
“Selline klassifikatsiooni muudatus võimaldaks uutel meeskondadel pääseda autoralli MM-sarja. Tõenäoliselt oleks paljud suurettevõtted valmis investeerima. Kindlasti leitaks meeskondi, kes ehitavad, sõidavad ja hooldavad autosid (mitte ainult autotootjate garaažid), kelle taga oleksid globaalsest nähtavusest ja turundusest huvitatud ettevõtted,” nendib Mäkinen väljandele Ilta-Sanomat.
Loomulikult lisas ka Mäkinen, et esmane prioriteet on siiski kulude kärpimine. Ta koostaks reeglid MM-sarja põhiklassi autode odavamaks muutmiseks. Kokkuhoiuruumi näeb Mäkinen ka meeskondade logistikakuludes ja praegusest meeskondade hooldusaladele püstitatud konstruktsioonidest tulenevates kuludes.
Lisaks rääkis rääkis Mäkinen ka tehnilistest aspektidest. “Läheksime edasi selgete ja lihtsate reeglitega ning auto peaks olema jõukohane kõigile. Unustagem autode tootearendus. Arvan, et tänapäeva põlvkonda ei huvita niivõrd autotehnika, vaid see, millist show’d pakutakse,” lisas Mäkinen.
“Minu arvates ei tohiks ralli olla enam tsiviiltranspordi arendusplatvorm ja tegelikult pole see olnud juba aastaid”
Lisaks võiksid tema arvates olla Rally1- ja Rally2-autod ehitatud ühele ja samale platvormile. “Nii põhikategooria Rally1 auto kui ka madalama võidusõidukategooria Rally2 auto tehtaks ühel ja samal platvormil ja alusel. Põhiklassi autot muudetaks veidi suurejoonelisemaks – laiemaks ja veidi suuremate tiibadega. Nii et alus oleks sama ja teatud komponendid oleks täpselt paika pandud, et need liiga kalliks ei läheks – see teeks ka autod odavamaks.”
Avalda arvamust post