Sébastien Ogier, kes ei ole oma väljaütlemistega kunagi tagasihoidlik olnud, on juba mõnda aega olnud väga kriitiline Pirelli rehvide vastupidavuse suhtes.
Toyota rallisõitja Sébastien Ogier kaotas võidu Sardiinia rallil, kuid seekord ei süüdistanud ta Pirellit rehvipurunemises, vaid märkis, et probleemiks oli hoopis velg. Kuigi Ogier, kaheksakordne maailmameister, kaotas ralli Ott Tänakule vaid 0,2 sekundiga pärast seda, kui üks tema Pirelli rehvidest punktikatsel tühjaks läks, ei tulnud seekord kriitikat Itaalia rehvitootja suunas. Pirelli, kes annab teatepulga üle Hankookile 2025. aastal, sai hoopis tunnustust tehtud edusammude eest.
Pärast laupäeva esimest Tempio-Pausania kiiruskatset, kus Ogier kaotas Tänakule liidrikoha, tunnistas ta, et tema aeglustumise põhjuseks oli tühjenev rehv.
“See oli suur pinge, muidugi,” sõnas ta. “Oli raske jälle aktsepteerida purunemist, kuid see ei olnud Pirelli süü. See on velje süü. See on liiga nõrk ja veidi kõver. Ma ei tundnud isegi lööki, ausalt öeldes. Lihtsalt sõidujoonel tuli ratta sisse auk, kust õhk aeglaselt välja pääses.”
Ogier kiitis Pirellit ka viimaste kuude jooksul tehtud edusammude eest. “Ma olen kindel, et peame seda koos meeskonnaga uurima, sest, olgem ausad, Pirelli on viimastel kuudel teinud head tööd ja parandanud oma toodangut palju,” ütles ta DirtFishile. “Ma arvan, et nad on nüüd heale tasemele jõudnud ja probleem on meie poolne. See on midagi, mis on meiega juba paar korda juhtunud ja mida tuleb parandada.”
Kuigi laupäevane rehvipurunemine oli tagasilöök, polnud see siiski Ogier’ lüüasaamise peamine põhjus. Laupäeva pärastlõunal edestas ta Tänakut oluliselt ja päeva lõpuks oli tema edumaa 17,1 sekundit. Sealt edasi oleks pidanud kõik sujuma. Kuid pühapäeva esimesel kahel katsel kaotas ta 10,5 sekundit ja Sassari punktikatsel tühjenenud rehv kinkis Sardiinia võidu Tänakule.
Selles pettumuse hetkes oleks olnud lihtne lasta adrenaliinil võimust võtta, kuid kriitika asemel rehvide suunal oli vaid tunnistas, et seekord polnud õnn tema poolel.
“Lõpuks arvan, et võin autos veedetud nädalavahetusega siiski rahul olla,” pakkus ta. “Mõnikord ei lähe see teie tahtmise järgi. Teine purunemine nädalavahetusel oli liiga palju.”
Kuigi Pirelli leping WRC rehvide tarnimiseks lõpeb 2024. aasta lõpus, on näha, et lõpuks on nad pälvinud ühe oma karmima kriitiku lugupidamise.
Avalda arvamust post