Debatt, mis sai alguse Aserbaidžaani Kaspia mere ääres ja leidis lõpplahenduse Usbekistani Siiditee linna Samarkandi ajaloolistel tänavatel, on jõudnud kulminatsioonini.
Pärast kuudepikkust arutelu ja mitmeid ettepanekuid rallisarja tuleviku osas on autoralli MM-sarja korraldajad otsustanud jääda praeguse Rally1 formaadi juurde.
Praegusele Rally1 formaadile pakuti vahepeal mitu muudatust, sealhulgas Rally2 ja Rally2+ ning hübriidkomponentidest loobumine, kuid lõpuks pöörduti tagasi algse Rally1 juurde. Väidetavalt on otsuse taga soov säilitada tuttav võistlusformaat, mis on juba tõestanud oma tehnilist võimekust ja populaarsust nii osalejate kui ka fännide seas.
Mohammed Ben Sulayem‘i poolt detsembris asutatud WRC töögrupp, kuhu kuulusid Robert Reid ja David Richards, viis läbi põhjaliku uurimise kõigist rallispordi aspektidest. Nad esitasid mitmeid lahendusi ja ettepanekuid, kuid lõpuks toetasid sidusrühmad enamuses praeguse olukorra säilitamist.
Muudatusettepanekute seas oli ka Rally1 auto hübriidsüsteemi kaotamine ning aerodünaamiliste ja mootori võimsusega seotud muudatused, mille eesmärk oli teha sarja autod kättesaadavamaks eratiimidele ja vähendada kulutusi.
Kuid kompromissina otsustati siiski jätkata Rally1 praegusel kujul, pidades silmas sarja stabiilsust ja jätkusuutlikkust.
See otsus ei olnud kerge, arvestades varasemaid nõudmisi sidusrühmade poolt muutuste järele, kuid pärast põhjalikku kaalumist ja erinevate stsenaariumite analüüsi jõuti järeldusele, et Rally1 formaadi säilitamine on parim viis edasi liikuda.
Tulevikus on oodata veel spordireeglistiku muudatusi, mille eesmärk on suurendada sarja atraktiivsust ja konkurentsivõimet.
Lisaks on Rally1 autod tunnustatud kui kõige kiiremad ja turvalisemad ralliautod, mida on kunagi kasutatud ja seda kinnitab ka FIA tehniline delegaat Xavier Mestelan Pinon.
Selle otsusega soovivad WRC korraldajad rõhutada sarja pühendumust nii innovatsioonile kui ka turvalisusele, tagades samal ajal, et võistlus püsib põnev ja ettearvamatu.
Kuid mis saab tiimide vähesusest? Kas peaks minema Tommi Mäkineni poolt pakutud ideed, et kaotada ära meeskondade sidumine tehasetiimidena ning minna rohkem sama teed nagu on kasutusel F1-es?
Kuidas sulle tundub, kas tegu oli õige otsusega?
Avalda arvamust post