Juba järgmisel nädalal teeb autoralli maailmameistrivõistluste (WRC) kalender ajalugu – esmakordselt asutakse MM-sarja punkte jahtima Kanaari saartel.
Tegemist on hooaja neljanda etapiga, mis lisab juba niigi mitmekesisele rallivalikule uue teekatte ja väljakutse: kuum ja tehniline asfaldiralli Atlandi ookeani saartel.
Uustulnuk WRC-s, staažikas rallimaailmas
Kuigi MM-sarja jaoks on Kanaari saarte ralli uus tulija, ei saa seda kuidagi pidada nooreks või kogenematuks võistluseks. Ralli ajalugu ulatub tagasi 1977. aastasse ning alates 1982. aastast on see kuulunud Euroopa meistrivõistluste (ERC) kalendrisse. Vaatamata pandeemiatele ja poliitilistele muudatustele on see etapp toimunud igal aastal – see on rohkem, kui paljude tavapäraste WRC-etappide kohta öelda saab.
Senini peeti Hispaania MM-rallit Kataloonias, kuid pärast kaheaastast pausi on selle koha WRC kalendris üle võtnud just Kanaari saarte etapp.
Tehniline ja rehvikulu poolest karm ralli
Kanaari saarte ralli sõidetakse kõrgetel, mägistel ja keerukatel asfaltteedel. Kurvide rohkus, pidevad suunamuutused ja kuum kliima teevad sellest ühe hooaja tehnilisema asfaldietapi. Eriliseks muudab ralli aga rehvikulu faktor – kõrged temperatuurid ja kuum asfalt tähendavad, et sõitjad peavad oma rehvidega hoolikalt ümber käima. See soosib kindlasti kogenumaid ja strateegilisemaid pilootide lähenemisi.
Klassikaline ralli ajakava
Võistlusnädalavahetus järgib klassikalist rütmi: reedel ja laupäeval sõidetakse kaks ringi kolme katsega ja pühapäeval lisanduvad neli pikemat kiiruskatset koos publikukatselisega. Ralli kulgeb hispaania kultuurile kohaselt hiliste õhtutundideni välja.
Kes on favoriidid?
Kuigi Kanaari saarte ralli on WRC kalendris uus tulija, pole see paljudele sõitjatele tundmatu territoorium. Ainsana tänavustest Rally1 klassi sõitjatest on seal varasemalt võidutsenud Adrien Fourmaux, kes triumfeeris rallil 2020. aastal ERC sarjas. Samas on stardis ka teisi sõitjaid, kel on varasem kogemus just sellelt rallilt – näiteks Thierry Neuville, kes osales Kanaari saarte rallil 2011. aastal ja saavutas toona kolmanda koha.
Arvestades ralli tehnilist iseloomu ja rehvikulu haldamise olulisust, võib eelis olla just neil, kes tunnevad neid teid või on varasemalt edukalt sarnastel etappidel esinenud.
Huvitavaid fakte ralli kohta:
- Kanaari saarte ralli peeti esmakordselt 1977. aastal.
- Alates 1982. aastast on see kuulunud Euroopa meistrivõistluste kalendrisse.
- Ralli rekordvõitja on Carlos Sainz senior, kes võitis seal viis aastat järjest (1985–1989).
- Aastal 2005 võitis etapi Andorra esindaja Joan Vinyes.
- Viimase 15 aasta jooksul on valdav osa võite läinud rahvusvahelistele sõitjatele, nende seas tšehh Jan Kopecky ja venelane Aleksei Lukjanuk (mõlemal 3 võitu).
- Adrien Fourmaux on ainus tänane WRC tippklassi piloot, kes on sellel rallil varem võidutsenud.