Autoralli MM-sarja ehk WRC kauaoodatud 2027. aasta tehnilistele reeglitele on tehtud mitu täiendust, mis jõudsid nüüd WRC komisjoni lauale. Uuendatud reeglite versioon pannakse peagi lõplikult kokku ning esitatakse järgmisel kuul FIA Maailma Mootorispordinõukogule.
Komisjon arutas neljapäeval erinevaid muudatusi, millest suurim puudutas kereehitust. FIA teatel räägiti lähemalt ka sellest, kuidas reeglites määratletakse autode erinevaid osi, ning muudeti mootori juhtimissüsteemi ja elektroonikat puudutavaid artikleid.
FIA avaldas WRC 2027 reeglite põhiraamistiku juba eelmisel detsembril. Uute reeglite keskmes on autode hinnalagi 345 000 eurot, millega loodetakse sarja tuua uusi tootjaid ja meeskondi. Uued autod peaksid olema võrdväärse võimsusega praeguste Rally1 masinatega, kuid põhinevad toruraamil ja kasutavad Rally2 mootoreid ning komponente. Šassii ehitamine on lubatud nii tuuningufirmadele kui ka autotootjatele ning lubatud on mitmesugused keretüübid.
Pärast reeglite esmast avalikustamist on meeskonnad FIA-lt aktiivselt küsinud täpsemaid juhiseid, sest 2027. aasta pole enam kaugel. Eelmisel kuul teatas FIA, et lõplikud reeglid kinnitatakse alles augusti lõpus. Praegused reeglid on juba tekitanud pingeid – näiteks Hyundai soovib, et lubataks rohkem tänapäeval tänavaautodel kasutuses olevat tehnoloogiat.
FIA sõnul tutvustati komisjonile nüüd täiendusi, mis puudutavad just seda, kuidas autode erinevaid alasid reeglites määratletakse ning mootori juhtimissüsteemi ja elektroonika artiklite ümberkorraldust.
Kõige suurem muudatus on täiesti uus peatükk kere kohta, mis toob mängu nõuded jätkusuutlikele materjalidele, homologatsioonikriteeriumid ning sisemiste mahtude määratlused. Samas jäetakse tootjatele ja ehitajatele palju vabadust, et igaüks saaks oma lahendustega välja tulla. See on WRC27 reeglite üks põhieesmärke – anda tootjatele ja ehitajatele rohkem võimalusi ning tuua sarja uusi osalejaid.
Praegu viimistletakse reeglite täiendusi ning need esitatakse peagi WRC komisjonile, et siis juba järgmisel kuul Maailma Mootorispordinõukogule lõplikuks kinnitamiseks saata.
Šassii uuringud ja kokkupõrketestide simulatsioonid juba käivad, päris kokkupõrketestid on plaanitud juulisse ja augustisse.
WRC komisjoni president Pernilla Solberg sõnas väljaandele Autosport: „2025. aasta WRC hooaeg on alanud suurepäraselt ning töö reeglite ja ohutuse kallal käib täie hooga ka võistluste vahel. WRC27 tehniliste reeglite täpsustused võimaldavad meil lähikuudel juba detailsemalt rääkida sellest põnevast uuest ajastust, mille suunas liigume.“
FIA tehniline osakond andis ka ülevaate uue jätkusuutliku kütuse tarnija leidmise protsessist aastateks 2026–2028. Senine tarnija P1 Performance Fuels lõpetas tegevuse veebruaris, mistõttu võttis TotalEnergies alates eelmisest rallist kütuse tarnimise üle. Praegu analüüsitakse uusi pakkumisi ning lõplik valik kinnitatakse järgmisel nõukogu koosolekul.
Lisaks plaanitakse järgmise aasta hooajaks muudatusi, et rallide ajakavasid paremini korraldada ja töötajate koormust vähendada. Hiljuti viidi läbi ka põhjalik analüüs töötundide ja töökoormuse kohta ning WRC Promoter koostas aruande, mida praegu osapooled hindavad.
FIA, WRC Promoter ja võistlejad tahavad ühiselt paika panna juhised, kuidas ralli korraldajad saaksid paremini ajakavasid koostada ja töötajate koormust sellega vähendada.