Soome rallisõitja Emil Lindholm ei tee saladust, et tema möödunud hooaeg autoralli MM-sarjas oli äärmiselt raske. 2023. aastal Skoda Hyundai Rally2 auto vastu vahetanud Lindholm pidi kogema ootamatult keerulist aega, mis ei vastanud tema ega meeskonna ootustele.
Lindholm liitus 2023. aastal Hyundai tiimiga suurte lootustega ning esialgu paistis kõik paljutõotav. Kuid 2024. aastal hakkasid asjad kiiresti allamäge veerema ning tulemused jäid tugevalt alla varasematele ootustele.
Hyundai Rally2 meeskonna ridadesse kuulus ta koos kaasmaalase Teemu Suniseniga, kuid sportlikus mõttes kujunes aasta pehmelt öeldes ebaõnnestunuks.
„Ausalt öeldes polnud Hyundaiga esimene poolaasta üldse halb. Kui vaadata suurt pilti, siis näiteks Kesk-Euroopas oli meil täitsa korralik tempo. Tšiilis tegin ise vea ning Soomes tuli ette tehnilisi probleeme. Kokkuvõttes polnud see periood nii hull, kui võib tunduda,” rääkis Lindholm Rallit.fi-le.
„Eelmine aasta [2024] oli aga katastroof – aga see polnud ainult minu jaoks nii. Sama meeskond, samad inimesed – olime kõik samas paadis,” tunnistas ta ausalt.
2023. hooaega alustas Lindholm veel Škoda roolis Toksporti tiimis, kuid liitus keset hooaega Hyundaiga, uskudes, et see on õige samm tipptasemele jõudmiseks. Tagantjärele vaadates tunnistab ta, et asjad ei läinud loodetud suunas.
„Kui mul olnuks sel hetkel kristallkuul, kui selle otsuse tegin…” muigas Lindholm.
„Aga eesmärk oli selge – liikuda tippu. Lõpuks jõudsime sellele üsna lähedale. Ehkki see ei realiseerunud, sain vähemalt autot testida, sõita Rally1 autoga ja töötada tehastiimiga. See oli väärt kogemus, õppisin väga palju.”
Tänavu on Lindholm taas Škoda roolis, sõites Toksporti tiimis. Kuigi hooaja jooksul on ta osalenud vaid üksikutel rallidel, on tunne olnud positiivne.
„Olen sel aastal tegelikult vähe sõitnud – vaid mõned rallid -, kuid kiirus on püsinud. Pole olnud kerge kõike kogu ralli vältel paika saada, aga seni oleme suutnud seda mõistlikult hästi teha,,” võttis Lindholm oma senise hooaja käigu kokku.