Autoralli MM-sari otsib hetkel 2025-27. aastaks uut rehvitarnijat. Praegune meeskondadele rehve tarniv Pirelli teatas laupäeva hommikul üllatuslikult, et loobub järgmise aasta lõppedes rehvitarnija rollist.
Loe ka: Täielik üllatus! Pirelli loobub autoralli MM-sarja rehvitarnija rollist!
Rallit.fi kirjutab, et Itaalia ettevõtte otsus tekitas aga suuri, või isegi murettekitavaid küsimusi. Kas Pirelli tunneb, et ta ei saa autoralli MM-sarjast raha eest piisavalt väärtust, või on autoralli MM nii madalale vajunud, et rehvitootja otsustas uppuvalt laevalt lahkuda?
Autoralli MM-sari töötab turunduskanalina autotootjatele – ja see on ka turunduskanal rehvitootjatele. Ja nagu teada on, siis ei ole paljud autotootjad praegu huvitatud oma toodete turundamisest selle spordiala kõrgeimal tasemel.
Seega, kas Pirelli tagasiastumise põhjuseks võib olla, et turundusvahendina oli ralli MM-sari selle jaoks liiga raske või isegi täiesti vale?
Pirelli on olnud F1-sarja rehvipartner alates 2011. aastast ning ettevõte plaanib autospordihiidu investeerimist jätkata. Pirelli spordibossiMario Isola sõnul piisab ettevõttele neljast hooajast autoralli MM-sarjas.
“Usume, et selle ajaga oleme spordi tippklassi kuuludes saavutanud selle, mida tahtsime,” ütles Isola Motorsport.com-ile.
“Me ei saa olla kõikjal, mistõttu peame tegema vastavad otsuse. Ma arvan, et see periood oli õige aeg, et pärast pikka pausi MM-sarja tagasi tulla, sest viimati tarnisime WRC autodele rehve 2010. aastal. Pärast kümmet aastat oli hea tagasi tulla ja näidata oma kaubamärki maailma kõrgeimal tasemel ja nüüd tahame keskenduda (rallile) muul viisil.”
Isola sõnul jätkab Pirelli oma rallirehvide arendamist, kuna endiselt ollakse seotud Euroopa ja rahvuslike rallisarjadega. Aga miks selle spordiala tipprasemel enam osaleda ei soovita, kui näiteks vormel 1-ga on tegeletud juba üle kümne aasta?
“Iga sari on erinev. Usun, et F1 nõuab palju aega, et luua seos brändi ja sarja vahel. Seda seetõttu, et vaatajad on erinevad,” põhjendas Isola.
Autoralli MM-sarja järgmiseks rehvitarnijaks on väidetavalt kandideerinud kolm tootjat: Michelin, MRF ja Hankook. Rahvusvaheline Autoliit FIA peaks tulevase rehvitarnija avalikustama 19. oktoobril.
Allikas: rallit.fi
Avalda arvamust post