Autoralli MM-sarja ajaloo üks tituleeritumaid tootjaid Lancia kinnitas täna ametlikult oma 2026. aasta tagasituleku detailid. Legendaarne Itaalia bränd pani paika sõitjad, kes hakkavad kandma tehasemeeskonna värve, ning kinnitas, et esimest korda näeb autosid võistlustules juba jaanuaris Monte Carlos.
Nagu rallikuluarides varem sahistati, usaldati vastutusrikas roll WRC2-klassi tipptegijatele. Ametlikult Team Lancia Corse HF nime kandva tehasemeeskonna põhisõitjateks said lõppenud hooaja WRC2 klassi teine Yohan Rossel ja WRC2 Challengeri arvestuse tšempioniks kroonitud Nikolay Gryazin.
Mehed hakkavad taltsutama uut neliveolist Lancia Ypsilon Rally2 HF Integrale võistlusautot. Meeskonna igapäevast tööd ja logistikat hakkab juhtima kogenud Prantsusmaa tiim PH Sport, tiimipealikuks nimetati Didier Clément.
Suur tagasitulek saab teoks 22.–25. jaanuaril toimuval 94. Monte Carlo rallil. See on esimene kord pärast 1990ndate algust, kui Lancia tehasetiim MM-sarjas stardib.
Tiimijuhid: valik on ideaalses tasakaalus
Lancia tegevjuht Roberta Zerbi rõhutas, et sõitjate valik peegeldab brändi soovi sekkuda koheselt kõrgesse mängu.
“Lancia naasmine rallimaailma on suur samm, millele läheneme tugeva vastutustundega,” sõnas Zerbi. “Yohan ja Nikolay toovad meeskonda vajaliku vaatenurga, kaasaegse arusaama spordist ja õige suhtumise, et koos projektiga kasvada. Uus Ypsilon Rally2 HF Integrale on loodud võistlema kõrgeimal tasemel ja tänu Lancia Corse HF meeskonna tööle saame uuele peatükile vastu minna enesekindlalt.”
Tiimipealik Didier Clément lisas, et valitud duo pakub ideaalset kombinatsiooni. “Ikoonilise brändi tagasitoomiseks vajasime sõitjaid, kes on võimelised võitlema võidu nimel igal rallil. Yohan ja tema kaardilugeja Arnaud kehastavad lojaalsust ja stabiilsust, samas kui Nikolay ja Konstantin toovad lauale võidukogemuse WRC2 tipust. Üheskoos loovad nad programmile väga tugeva vundamendi.”
Sõitjad: eesmärk on vaid võit
Stellantise grupi pikaaegne usaldusisik Yohan Rossel nimetas lepingut oma karjääri määravaks hetkeks.
“Kuulates Miki Biasioni (kahekordne maailmameister Lanciaga – toim.) ja tajudes Lancia pärandit, mõistad kohe, et see bränd nõuab austust,” kommenteeris prantslane. “Olen väga uhke, et saan liituda Lanciaga sama motivatsiooniga, mis mul oli karjääri alguses. Uus tootja, suured ambitsioonid ja soov minna veel kaugemale – soov võita.”

28-aastane Nikolay Gryazin, kes on tuntud oma agressiivse sõidustiili ja universaalsuse poolest nii asfaldil, kruusal kui lumel, teeb Lanciaga oma debüüdi tehasemeeskonna ridades.
“See on tohutu au olla osa sellest loost,” ütles Gryazin. “Jagame meeskonnaga ühiseid ambitsioone: võidelda esiotsas, areneda iga päevaga ja viia see legendaarne nimi tagasi talle kuuluvale kohale.”
Huvi uue Lancia vastu on olnud tohutu – juba praeguseks on erinevateks rahvusvahelisteks ja kohalikeks sarjadeks tellitud üle 40 uue Ypsiloni võistlusauto.

















Lancia poolt olla ei saa sest seal sõidab ti…