Autoralli MM-sarja kulisside taga käib äge vaidlus teema üle, mis vajab kiiremas korras lahendust. Monte Carlo rallil avaldas oma arvamust ka Rahvusvahelise Autoliidu FIA president Mohammed Ben Sulayem, kelle hinnangul vajab sari turgutamist ja lahendamist ootavad suured küsimused.
Suurim tüliõun on elekter. Kas minna üle täiselektriautodele või jätkata hübriidiga?
See otsus võib drastiliselt muuta kogu sarja olemust. Ühel pool on autotööstuse üldised arengu- ja keskkonnaväärtused ning teisel pool traditsiooniline arusaam rallist ja sellest, et mootorite hääl on alati olnud osa sellest spordialast.
MM -sarjas kasutusele võetud Rally1 hübriidautodega loodeti suurendada autotootjate huvi MM-sarja vastu, kuid seni pole see loodetud tulemust toonud.
FIA esimees Ben Sulayem (61) arvab, et WRC sari vajab rohkem autotootjaid.
“Mulle tundub, et vajame veel vähemalt ühte või kahte autotootjat, et konkurents paraneks,” nentis Ben Sulayem väljaandes autosport.com.
Autospordi teatel oleksid Skoda, Alpine ja Stellantis huvitatud MM-sarjaga liitumisest, kui reeglid muutuvad autotootjate jaoks sobilikus suunas.
Stellantise firmasse kuuluvad sellised kaubamärgid nagu Citroën, Fiat, Lancia, Opel ja Peugeot, kelledest enamus on ajaloo jooksul autoralli MM-sarjas ka väga edukad olnud.
Autotootjad peaksid aga võimalikult kiiresti teada saama, millised võidusõiduautod lähiaastatel tulemas on. Vaja on vastuseid tulevikutehnoloogia kohta, et autotootjad saaksid mõelda ralliga liitumisele ning õigel ajal oma võimalikud investeeringud teha.
Kõige suurem küsimus on ilmselt see, mis suunas autotööstus üldise liigub ja kuidas see peaks kajastuma MM-rallidel.
Varem on MM-sari teatatud, et praeguste hübriidautodega sõidetakse kuni 2024. aasta lõpuni.
Möödunud aasta lõpus arvas aga Toyota tiimiboss Jari-Matti Latvala, et tõenäoliselt pikendatakse hübriidautode kasutust.
“Isiklikult usun või vähemalt arvan, et seda hübriidtehnoloogiat pikendatakse veel mõne aasta võrra.”
Antud teema ei ole sugugi lihtne, sest autotööstused liiguvad viimasel ajal küll elektri suunas, kuid elektriautode keskkonnasäästlikul tootmisel on omad raskused ning puudu on ka infrastruktuurist.
Latvala on korduvalt rõhutanud, et tema hinnangul pole täiselektriline auto ralli MM-sarjas isegi mitte valikuvõimalus. Autode hääl on Latvala meelest ralli atmosfääri ja ohutuse tõttu üli tähtis osa, et täiselektrilised autod kohe kindlasti ei sobi.
Fian Ben Sulayem rõhutab eelseisva otsuse tähtsust ning tema arvates tuleks lisaks autotootjatele kuulata ka pilootide ja isegi ajakirjanduse arvamusi.
Autosport.com teatel võib MM-sarja uusi reegleid oodata lähima paari kuu jooksul.
Discussion about this post