Täna avaldati 2026. aasta Euroopa autoralli meistrivõistluste (ERC) kalender, mis lähtub pigem evolutsioonist kui revolutsioonist – suuremate ümberkorralduste asemel on tehtud vaid mõõdukaid muudatusi. Uue hooaja üks olulisemaid uuendusi on Portugali ralli tagasitulek ning pinnase vahetus Poolas.
Nagu ka 2023. aastal, algab järgmine hooaeg Ungaris 20.-22. märtsil, millele järgneb Hispaanias toimuv Rally Sierra Morena 17.-19. aprillil. Kolmanda etapina on kavas Rootsi Royal Rally of Scandinavia 22.-24. mail, mis nihkub päeva võrra hilisemaks ja toimub nüüd reedesest pühapäevani (varasema neljapäev-laupäeva formaadi asemel).
Järgnevalt sõidetakse Rally di Roma Capitale (3.-5. juuli), mis kuulub ERC kalendrisse veel ühe hooaja, enne kui see 2027. aastal lisatakse autoralli MM-sarja kalendrisse.
Poola ralli (24.-26. juuli) saab uue ilme – ürituse baas kolitakse Mikołajkist Katowicesse ja senine kruusakate asendatakse asfaldiga.
Järgmiseks tulevad kaks klassikalist asfaldirallit: Barum Rally Zlín Tšehhis (14.-16. august) ja Rali Ceredigion Suurbritannias (4.-6. september). Hooaja lõpetab Portugal 9.-11. oktoobril, kus sõidetakse uue nime all Rally Five Cities North of Portugal. Tegemist on varasema Rally Serras de Fafe jätkuga, mis 2023. aastal avas ERC hooaja.
ERC juunioride meistrivõistlused koosnevad taas kuuest etapist, alustades Rootsi ralliga.
ERC meistrivõistluste juht Iain Campbell kommenteeris:
„Nagu igal aastal, hindasime hoolikalt, milline kalendri ülesehitus sobib võistlejatele kõige paremini nii sündmuste sageduse kui ka paiknemise osas. Samas soovime hoida stabiilsust ega tee liiga palju muudatusi. Usume, et 2026. aasta kalender vastab meie eesmärkidele – see on uuendatud, kuid mitte ümber tehtud. Ootame hooaja algust põnevusega.”
FIA teedevõistluste direktor Emilia Abel lisas:
„2026. aasta Euroopa meistrivõistluste kalender pakub tasakaalu stabiilsuse ja arengu vahel. See annab võistlejatele kindla vundamendi, samas kui meistrivõistlused arenevad ja muutuvad mitmekesisemaks. Uuendused toovad hooaega vaheldust ja põnevust, säilitades samal ajal ERC rolli olulise arenguetapina FIA rallipüramiidis ning noorte talentide kasvulavana.”