Tänavu esmakordselt Dakar-rallil osalev Dacia Prodrive’i võistkond tutvustas uudset tehnoloogiat, mille eesmärk on parandada sõitjate ohutust. Meeskonna autod on varustatud innovaatilise nn. istme amordisüsteemiga, mis on loodud vähendama ohtlikke vigastusi, mis võivad tekkida rajal ette tulevate raskete maandumiste tagajärjel.
Dakari rallil on aastate jooksul olnud arvukalt juhtumeid, kus autod on järskude hüpete järel maandunud nii raskelt, et see on põhjustanud tõsiseid vigastusi, eelkõige kaardilugejatele, aga ka pilootidele.
Eesti Dakari fännid kindlasti mäletavad ka paari aasta tagust juhtumit Benediktas Vanagase ja Kuldar SIkuga, kus peale rasket maandumist oldi sunnitud võistlus poolelei jätma ning leedukas toimetati kopteriga haiglasse kontrolli. Loe sellest lisaks siit: Benediktas Vanagas avalikustas, mis temaga juhtus Dakari rallil!
Prodrive’i tehniline juht Philip Dunabin selgitas, et uus süsteem aitab neid riske minimeerida.
“Kõrberallidel on olnud mitmeid õnnetusi, kus autod maanduvad väga raskelt. See on põhjustanud seljavaevusi, eriti kaardilugejatele, kuid ka juhtidele,” ütles Dunabin intervjuus Motorsportile.
Uus süsteem töötab nii, et istme alla on paigaldatud lööki summutav mehhanism. Kui auto maandumisel ületab teatud G-jõu taseme, hakkab iste liikuma allapoole ja neelab löögi energiat.
“Normaalses olukorras iste ei liigu, kuid eriti tugeva löögi korral see liigub allapoole ja neelab löögi jõu,” lisas Dunabin.
Süsteem on hetkel kasutuses vaid Dacia Prodrive’i tiimi autodel, kuid plaanide kohaselt saab see tehnoloogia alates 2027. aastast kohustuslikuks kõigile Dakar-rallil osalevatele sõidukitele.
Tänavusel Dakar-rallil esindavad Daciat üheksakordne rallimaailmameister Sebastien Loeb, mitmekordne Dakari võitjaNasser Al-Attiyahja Hispaanlane Cristina Gutiérrez Herrero.
Ralli toimub 3.–17. jaanuaril ning stardis on ka teine rallilegend Carlos Sainz, kes võistleb esmakordselt M-Sport Fordi meeskonnas.
[the_ad id=”112429″]