- Urvo Männama ja Risto Lepiku ootasid katsel kolm tundi varuosasid
- Toomas Triisa ja Mart Meeru said rehve vahetada
- Meeskondade vaim ja meeleolu on endiselt positiivne ja täna jätkatakse uue hooga
Dakari teine, 430 kilomeetrine katse pakkus Rally Raid Estonia meeskondadele uusi olukordi ja väljakutseid. Vaatamata esimestele tagasilöökidele lõpetasid nii Urvo Männama ja Risto Lepik kui ka Toomas Triisa ja Mart Meeru päeva, meeleolu on positiivne ja mehed on valmis järgmisteks väljakutseteks.
Urvo Männama ja Risto Lepik (Toyota Hilux)alustasid katset hea hooga, igas kontrollpunktis suudeti kohti parandada ja 185 kilomeetri peal olevas punktis oli nende aeg 11. Kümmekond kilomeetrit hiljem aga jäid mehed seisma.
„Väga huvitav päev oli, päris Dakar algas täna meie jaoks. Eile ütlesin, et seiklusi ei otsi ja täna oli sama taktika aga seiklused leidsid ise meid üles. Kusagil 200 kilomeetri peal, ilma igasuguse hoiatuseta, mingit lööki polnud, murdusid tagant käändmiku šarniiri kinnituse poldid ära nagu oleks noaga lõigatud. Siis ei jäänud midagi muud üle, kui oodata varuosadega veoautot, mis stardib veokatega koos lõpupoole. Seda ootamist oli üle kolme tunni. Kui ta kohale jõudis, siis saime auto taas korda ja tegime ka viimased 230 kilomeetrit ära. Saime korraliku seikluse pimedas, lõpus veel ka düünide osa. Vaim ja tuju on vaatamata sellele hea, alguses oli ka sportlikult tuju hea, sest saime aru, et liigume kiirelt. Rehve endiselt ei lõhkunud, tulime mõnusas tempos ja rütmis. Nüüd on muidugi see üldarvestuse hea koht meil läinud aga püüame eesmärki, olla esimesed eestlased, kes on Dakari autode klassis lõpetanud,“ võttis Urvo Männama keerulise päeva kokku.
Katsel oli nende koht 53 ja üldarvestuses on nad 48. kohal. Kaotust ralli liidritele, Carlos Sainzile ja Lucas Cruzile on pea kuus tundi.
Urvo Männama ja Risto Lepiku teise katse kokkuvõte on siin:
Toomas Triisa ja Mart Meeru (Can-Am Maverick X3), kes võistlevad bagiga klassis T4, said samuti teisel katsel autot remontida. Lisaks purunesid neil rehvid juba üsna katse alguses ja kivisel rajal tuli olla tavalisest ettevaatlikum.
„Päris keeruline oli. Esimese 60 kilomeetriga lõhkusime kaks rehvi ja sealt edasi oli üks mees mul kõrval päris stressis. Sättis masinat kogu aeg nii, et kividele pihta ei saa aga seal ainult kivid olidki. Rehvid jäid terveks aga saime ühe varda ära vahetada, see kogemus ka olemas. Päris huvitav olukord oli, kolm eesti tiimi remontisid masinaid kolme kilomeetri sees. Kõigepealt oli Kuldar (Sikk), siis meie. Saime korda, liikusime edasi, siis oli nurga taga Urvo,“ rääkis seiklustest Mart Meeru.
Toomas Triisa sõnul oli katse väga raske, eriti just pinnase tõttu. „Uskumatult kivine oli see kõik, polegi sellist rada enne näinud. Üritasime küll olla võimalikult ettevaatlikud aga ikka need rehvid läksid. Siis oli edasi 350 kilomeetrit stressi, et ühtegi kivi enam ei tabaks. Kohati tulime ikka nii rahulikult, et terve rodu tuli meist mööda. Oluline on see, et oleme siin. Pimedas düünides sõita, see oli ka huvitav kogemus,“ lisas Toomas Triisa.
Kokku Triisale ja Meerule katselt 30. koht ja üldarvestuses on meeste positsioon T4 klassis 19. Kaotust liidritele, Marek Goczalile ja Maciej Martonile on 1.50:21
Toomas Triisa ja Mart Meeru teise katse kokkuvõte on siin:
Kolmas päev on kogupikkusega 669 kilomeetrit, kiiruskatset on sellest 447 kilomeetrit. Sellest esimest 50 kilomeetrit iseloomustavad korraldajad kui kõige ilusamaid kilomeetreid selle aasta Dakaril. Õhtuks jõuavad võistlejad taas uude laagripaika, milleks on Ha’ili.
Discussion about this post