Kogenud Hispaania rallisõitja Dani Sordo jagas hiljuti oma mõtteid hübriidtehnoloogia kohta, väljendades soovi tulevikus näha WRC-sarjas kasutatavaid Rally1 autosid ilma hübriidajamita.
Viimati sõidetud Kreeka MM-rallil, kui tema Hyundai i20 N Rally1 hübriidsüsteem ei töötanud, sai Sordo taas maitsta sõidutunnet ajast enne 2022. aastat, mil WRC-sarjas võeti kasutusele hübriidtehnoloogia.
Sordo tunnistas, et ilma hübriidajamita sõitmine on lõbusam ja lihtsam. „Gaas ja pidur, nii nagu vanasti,“ selgitas Sordo DirtFishile. Tema arvates muudab hübriidajam sõitmise keerulisemaks ja vähem loomulikuks, kuna pidevalt peab jälgima, millal süsteem laeb, millal see võimsust annab ja kuidas see üldiselt toimib. Lisaks pidevad probleemid süsteemi mitte töötamisega.
WRC tulevased regulatsioonid aastaks 2027 on veel lahtised, kuid FIA asepresident Robert Reid kinnitas, et hübriidajami kasutamine ei pruugi olla kohustuslik. See jätaks autotootjatele vabaduse valida endale sobiv jõuallikas. Reid lisas, et tulevased regulatsioonid peavad olema paindlikud, et meelitada sarja uusi tootjaid, kes pole seni Rally1 klassi keerukuse tõttu liitunud.
Kuigi hübriidajamite kasutamine on olnud tehnoloogiliselt muljetavaldav, ei ole see toonud kaasa oodatud tootjate kasvu WRC-s. Nüüd arutatakse võimalusi, kuidas regulatsioone lihtsustada ja teha sarjas osalemine atraktiivsemaks nii tootjatele kui ka sõitjatele, kes võivad keerulise hübriidsüsteemi ja aerodünaamika tõttu kõrvale jääda.
Tänavuse WRC hooaja lõpuni on sõita veel kolm rallit, milledest esimene, Tšiili ralli saab alguse 26. septembril. Sellele järgneb Kesk-Euroopa ralli ja hooaja lõpetab 21. novembril algav Jaapani ralli.