Autospordi erinevate alade Eesti meistrid proovisid Eesti aasta auto 2023 kandidaate ja teevad lisaks ajakirjanikele ka oma valiku.
Eesti aasta auto 2023 selgub autoajakirjanike valiku tulemusena, kuid esmakordselt konkursi 22aastases ajaloos antakse välja ka autosportlaste lemmiku tiitel. Autosportlased koostavad oma pingerea konkursi finaali jõudnud kuuest autost: Dacia Jogger, Honda Civic, Kia EV6, Mercedes-Benz EQE, Renault Mégane E-Tech ja Škoda Fabia.
Valimisel osalevad kümne autospordiala esindajad: autokrossi Eesti meister veobagidel Markus Häidberg, ralli Eesti absoluutmeister Gregor Jeets, ringrajasõidu Eesti meistrivõistluste Porsche GT3 Cupi parim eestlane Thomas Kangro, e-autospordi Formula EVAL Eesti meister Risto Kappet, maastikusõidu ET2 klassi Eesti meister Ever Kattus, drifti Pro-klassi Eesti meister Kevin Pesur, kiirenduse Outlaw-klassi Eesti meister Riivo Sinijärv, noorteralli J18-klassi Eesti meister Tony Schwarzstein, rallikrossi SuperCar-klassi Eesti meister Maiko Tamm ja kardispordi Rotax DD2 Eesti meister Ragnar Veerus. Mitmed neist osalesid ka proovisõidupäeval finalistidega.
Autorallis nii absoluutarvestuses kui klassis EMV2 meistriks tulnud Gregor Jeets märkis, et kõik kuus finalisti on head autod. „Tore on näha, et valikus on nii elektriautod kui sisepõlemismootoriga sõidukid. Eks igaühel ole omad plussid ja miinused, valiku tegemisel tuleb hinnata, millised on sõiduomadused, igapäevane kasutamismugavus ja kuidas need klapivad hinnaga,“ lisas Jeets.
Rallikrossi Eesti meister Maiko Tamm lausus, et mitmed autod üllatasid, aga kõige enam Kia EV6. „Välimus on kena, sõiduomadused mõnusad ja ka jõudu piisavalt. Kui tulevik on selline, siis sõidan hea meelega elektriautoga.“
Krossiradadel V-8 mootoriga bagiga võistlev Markus Häidberg mainis, et korralike külmakraadidega ilm oli autode proovimiseks suurepärane. „Lisaks muule sain teada kui kiiresti autod soojenevad ja õnnestus proovida nii libedaid teid kui kuiva asfalti. Oma valikut ei ole ma veel teinud, kuid lemmikuteks olid Kia EV6 ja Honda Civic.“
Veerandmiilil ligi 2500hobujõulise Chrysler 300C-ga võistlev Riivo Sinijärv on aasta auto valimist läbi aastate jälginud, kuid varem ei ole oma pingerida koostanud. „Finaali jõudnud autod on väga erinevad, leidub paremaid ja kehvemaid. Libedatel teedel andis elektriautode suur mass väga tugevalt tunda. Eks nüüd tuleb plussid ning miinused ritta panna.“
Eesti aasta auto 2023 ning autosportlaste valik selgub Eesti Autospordi Liidu galal 28. jaanuaril Eesti Rahva Muuseumis. Eesti aasta auto 2023 peatoetaja on Terminal Oil.
Foto. Eesti aasta auto 2023 finalistid (vasakult): Renault Mégane E-Tech, Škoda Fabia, Honda Civic, Dacia Jogger, Mercedes-Benz EQE ja Kia EV6. Foto: Pille Russi
Avalda arvamust post