Toyotaga sõitev Kalle Rovanperä läbis vaid paari nädalaga hämmastava muutuse. Kui veel juuli keskpaigas toimunud Eesti MM-rallil valitses tal morjendunud meeleolu ja probleemid auto seadistustega, siis kodusel Soome rallil naasis kahekordne maailmameister oma tuntud tipptasemele ning võitis ülekaalukalt.
Eesti ja Soome rallide tulemuste kontrast oli silmatorkav, mistõttu kerkis kohe küsimus – mis suudeti nii lühikese ajaga autos muuta, et vahe oli nagu öö ja päev?
Rovanperä kaardilugeja Jonne Halttunen ei soovinud esialgu detaile avada, kirjutab Rallit.fi.
„Kalle võib ise rääkida,“ märkis ta. Küsimus esitati ka Rovanperäle, kuid ka tema jäi napisõnaliseks.
„Eks neid asju polegi mõtet avaldada – vähemalt mitte konkurentide kuuldes,“ muigas Halttunen. „See on optimeeritud Kalle sõidustiili jaoks ja Kalle muutis kindlasti ka oma sõidustiili.”
“Nende rehvidega ei saa sõita nii, nagu seni on harjutud. Kui sinu kiirus on varem põhinenud kindlal elemendil ja see kaob, on keeruline kohaneda. Nüüd oleme aga liikunud õiges suunas ja loodetavasti jätkub see ka edaspidi,“ lisas ta.
Halttuneni sõnul on kogu hooaeg olnud Rovanperäl katsetuste aeg, kuid muudatusi polnud lihtne teha.
„Lihtsalt öeldes – meil polnud selle rehvi kohta andmeid. Me ei teadnud, mis on selle rehvi puhul kiireim sõiduvõte. Nüüd on meil sellest juba selgem ettekujutus. Võrreldes varasemate toodetega tuleb neid rehve kasutada hoopis teistsugusel moel,“ selgitas Halttunen.